Op naar het tweede jaar - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Op naar het tweede jaar - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Op naar het tweede jaar

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 Augustus 2018 | Aruba, Paradera

Hallo allemaal,

Dat is een tijdje geleden of juist niet, want iets meer dan 2 weken geleden was ik nog in Nederland. Inmiddels heb ik er al week een volle lesweek op zitten met mijn nieuwe leerlingen van klas 5 (groep 7).

Mijn zomervakantie begon op Cuba met Karlijn. We hebben verschillende plekken op Cuba bezocht. Cuba is zo bijzonder en elke plek is zo anders. Het is echt een geweldig land om te bezoeken. Wij zijn de eerste paar dagen in Havana geweest. Hier vind je veel musea en oude gebouwen. Op sommige plekken zien de woningen van de inwoners er echt onwoonbaar uit. Na Havana zijn we 2 dagen in Vinales geweest. Vinales is echt een boerendorp. Bijna alle inwoners werken daar op de plantages. In Vinales hebben we op een paard de tabaksplantages en koffieplantages bezocht.
Na Vinales zijn we naar Trinidad vertrokken een reis van 7 uur in een auto zonder airco. Owh ja in Nederland viel de temperatuur nog mee. Op Cuba was het elke dag bijna 40 graden, zonder wind.

Trinidad is een dorp waar de tijd stil is blijven staan. Ze lopen daar met paard en wagen door het dorp. Ik moet wel zeggen overal op Cuba kom je een paard en wagen tegen. Zelfs op de zogenaamde snelwegen. Vanuit Trinidad hebben we een tour gedaan naar een waterval. Dat was echt leuk en heerlijk verfrissend.

De laatste paar dagen zijn we naar Varadero geweest. Dit is echt een toeristische badplaats. Hier zijn we ook naar een dolfijnenshow geweest. De laatste dag van onze vakantie hebben we doorgebracht in Havana.

Na bijna een jaar (op 8 dagen na) kwam ik weer in Nederland aan. Ik heb daar natuurlijk mijn familie en vrienden gezien. Ik ben met mijn vriendengroep nog een weekend weg geweest naar Bruinisse. Erg gezellig, heerlijke tropische temperaturen en een donkerbruin strand met een grijze zee met kwallen.

Natuurlijk heb ik in Nederland weer veel geshopt. En daarna kon alles in mijn koffer gepropt worden. Want na drie weken Nederland ging ik weer richting Schiphol op naar Aruba.

Op Aruba werd ik op het vliegveld opgehaald door mijn collega. S avonds heb ik nog even een drankje gedaan op mijn balkon met wat buren. En de volgende dag ben ik weer lekker gaan zonnen.

De eerste week op Aruba ben ik vooral druk geweest met het inrichten van mijn klaslokaal. Want we zijn tijdelijk verhuisd. Onze oude school word verbouwd, opnieuw gebouwd of iets in die richting. Wat er gebeurt is nog niet bekend, maar het wordt moderner.

Dus zitten we de komende tijd in een kantoorpand dat is omgebouwd tot school.
Een behoorlijke vooruitgang. We hebben airco's, fatsoenlijke toiletten en hopelijk over een week ook een goede wifi verbinding.

Afgelopen week mocht ik met mijn leerlingen beginnen. En het was een goed begin. Een leuke klas die redelijk Nederlands spreekt. Ik heb 6 leerlingen minder dan vorig jaar, dus het oogt als een klein klasje.

Ik ben inmiddels ook weer begonnen met beachtennis in de leage loopt dat nog niet zo goed. 2 gespeeld 2 verloren. Maar vandaag op het strand hebben we toch weer de halve finale bereikt. Dus daar waren we wel trots op. Jammer genoeg geen finale, dus geen medaille. Maar wel punten voor de ranking. Met voetbal zijn we begonnen met trainen. Met een nieuwe fanatieke trainer.
Ik heb me ook over laten halen om te gaan cross fitten in de ochtend voor schooltijd. Maar dat moeilijkste stap is wel om 5 uur mijn wekker zetten en sportkleding aandoen. Dus deze week gaan we zien of ik dat cross fitten nog op kan brengen. Het gaat in ieder geval goed en ik heb het weer ontzettend naar mijn zin.

Oh ja. Ik heb me ook weer aangemeld voor een carnavalsgroep. Dus ik doe mee tijdens de 65ste carnaval van Aruba die als het goed is echt heel groot en mooi wordt.

  • 27 Augustus 2018 - 14:51

    Jannine:

    Hai Anouk,
    Wat fijn weer een uitgebreid verslag. Zo te lezen vermaak jij je daar volop. En zit je nu in een 'luxe' klaslokaal! Blijf lekker genieten en als je nog wat foto's hebt?
    Groetjes,
    Jannine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 1432
Totaal aantal bezoekers 32659

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: