2de reisverslag van 2018 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu 2de reisverslag van 2018 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

2de reisverslag van 2018

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Februari 2018 | Aruba, Paradera

Hoi hoi.

Ik heb geen idee meer wat ik in het vorige reisverslag had staan, dus sorry voor de herhalingen.

Nou laat ik eens beginne met voetbal. Mijn internationale overschrijving was eindelijk rond en mijn spelerspas is eindelijk klaar. Dus dat betekent dat ik nu ook mee mag doen met de wedstrijden. Het niveau van trainen ligt behoorlijk hoog, maar het niveau tijdens de wedstrijden totaal niet.
In ieder geval gaat een wedstrijd er hier heel anders aan toe dan in Nederland. Iedereeen moet zich voor de wedstrijd om kwart voor 7 verzamelen. (Voor sommige Arubanen is dat dus half 8). Iedereen komt in sportkleding. In de kleedkamer gaan ze om en om naar een douche of wc hokje om zich daar om te kleden. Alleen de shirtd krijg je van de vereniging. De rest moet je zelf bij je hebben. Na het warmlopen, moet het basisteam in een rij staan. De scheids komt langs lopen en checkt de nagels, de schoenen en sieraden. Ja ja, het eerste probleem voor mij mijn nagels. Ze zijn een stukje korter, maar niet te kort. Dan speel ik wel een wedstrijd minder. Iedereen loopt het veld op en dan wordt het volkslied afgespeeld. De tekst ken ik niet, want niemand zingt mee. Dan kan het eindelijk beginnen. Als een wissel er in wil, dan moet de wissel een briefje met de wissel naar de grensrechter brengen. En de wissel wordt gecheckt op sieraden, nagels en schoenen.

Ik heb afgelopen maandag mijn debuut gemaakt in de Arubaanse competitie. Jaja en ik mocht 30 minuten spelen. Het was een hele zware wedstrijd. Maar niet heus. Mijn team won met 13-0.

Beachtennis.
Vorig weekend hebben Daniela en ik een medaille gewonnen. En jawel de gouden medaille. We hadden een toernooi op het strand. We dachten dat we geen toernooimensen waren, maar daar zijn we op terug gekomen. Afgelopen week moesten we twee wedstrijden spelen. En die hebben we uiteindelijk ook beide gewonnen. Dus dat gaat goed.

Afgelopen week ben ik ook erg druk geweest met het versieren van het huis. Uhm ik bedoel mijn carnavalspakje. Want gisterenavond mocht ik mijn pakje voor het eerst aan bij een parade. Dit was de lichtparade. Dus ik moest allemaal lichtjes op mijn pakje maken. Mijn pakje bestaat uit veel glitters en de make up die ik tijdens carnaval draag ook. Dat betekent dat het huis ook bestaat uit glitters. Zelfs na een grote schoonmaak kom ik nog overal glitters tegen.
We zijn gisterenavond om 9 uur gestart en kwamen uiteindelijk rond half 2 bij het eindpunt aan. Het was echt geweldig om mee te doen tijdens deze parade. Mijn voeten deden wel behoorlijk pijn.

Volgende week wordt het echt afzien dan zijn de 2 grote parades. En die parades zijn overdag. En het weer is niet zoals in Nederland. Dus 30 graden en volle zon.


Deze week ga ik nog wat dingen regelen voor carnaval.

En donderdag komen mijn ouders op Aruba aan. Die blijven een weekje. Dus volgende week komt er geen verslag, maar die week erop vast wel.

Doei doei.

Geniet van de sneeuw en veel plezier met carnaval.

Ps. Ik probeer foto's toe te voegen van carnaval. Deze komen in een van de oude mappen te staan.

  • 05 Februari 2018 - 20:30

    Jannine:

    Leuke verhalen weer Anouk! En wat zie je er leuk uit voor carnaval! Het klinkt als een feest. Geniet er nog even van en veel plezier met je ouders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 32717

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: