Begin december - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Begin december - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Begin december

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 December 2017 | Aruba, Paradera

Hoi hoi,

Er komt toch iets eerder een nieuw verslag, omdat sommige mensen toch wel benieuwd waren hoe het ging. En ze vonden dat ik te weinig berichten plaatste. Owh ja. Ik schrijf de berichten nog steeds via mijn telefoon. Dus mocht je fouten ontdekken,wat je zeker moet lukken. Ik kan nog steeds niet zo goed typen op mijn mobiel.

Nou het is hier erg koud als ik om me heen kijk is alles wit.
Owh nee. Zo is het nu in Nederland. Ik heb al heel beel foto's gezien van de witte landschappen. Hier is het nog gewoon rond de 30 graden.

En dat is behoorlijk vreemd. Overal zie je kerstversiering en hoor je kerstliedjes. Maar voor mij klopt dat natuurlijk totaal niet.

Eigenlijk heb ik niet zo heel veel nieuwe dingen om over te schrijven. Ik ben inmiddels wel begonne met voetballen. Jammer genoeg gingen de trainingen vaker niet dan wel door. Ik train met een team met alleen maar Arubanen, dat betekent dat ik bijna niks snap. Er wordt bijna alleen maar papiaments gesproken. Als ik weet waar een gesprek over gaat, dan begrijp ik het wel een beetje. Gelukkig vertalen ze alles voor mij. De trainingen zijn behoorlijk zwaar en ik moet wel echt mijn best doen om mee te komen. Ik mag nog geen wedstrijden spelen, omdat ik internationaal overgeschreven moet worden.

Gisteren heb ik voor het eerst echte wedstrijden gespeeld met mijn nieuwe dubbel partner van beahtennis. We speelden een toernooi en hebben alles verloren. Dus nu hopen we dat dinsdag alles goed gaat. Wij hebben gisteren veel punten gemaakt vooral voor de tegenstanders. Alles ging in het net of net over de lijn.

Deze week heb ik voor het eerst alle ouders gezien. De rapporten gingen deze week mee. Dat gaat hier allemaal wel wat anders dan in Nederland. Donderdag van half 7 tot half 9 waren er rapportgesprekken. Ouders kunnen dan komen om het rapport op te halen. Er zijn geen vaste tijden. Dus het ene gesprek duurt 10 minuten en de ander 3 minuten. En als je als ouder pech hebt moet je dus een 1 uur wachten voordat je aan de beurt bent.

Als leerkracht is dat best wel fijn. Binnen 2 uur heb je gewoon 26 oudergesprekken. En geen gesprekken die uitlopen. De meeste ouders had ik nog nooit gezien. Best vreemd om dan te vragen en u bent de ouder van?........

Afgelopen vrijdag zijn we met het team uit eten geweest. We hebben tijdens het eten nog een spel gedaan, zodat we elkaar beter leerde kennen. Erg leuk om elkaar ook op een andere manier te zien en te leren kennen.

Ik ga zo nog even naar het strand. En vanavond ga ik misschien nog wat drankjes doen.

Want morgen hebben we met de stichting een bezinningsdag. Ik heb geen idee wat ik mij daar bij voor moet stellen. Maar volgens de collega's gaan we vooral zingen, luisteren en stil zijn. Allemaal dingen die mij natuurlijk ontzettend liggen. Dat is een keer wat anders dan het staken in Nederland.
Dus nog 5 dagen, waarvan 3 of 4 met kinderen.
Ja 3 of 4 dagen, want vrijdag is nog een schooldag. Maar het blijkt dat er maar weinig kinderen komen. De leerlingen gaan hier ook allemaal al eerder op vakantie. 1 leerling is al 1.5 week weg en woensdag vertrekt een andere leerling ook al.
Donderdag avond hebben we kerstviering op school. De kinderen nemen allemaal eten mee. Ik bem ontzettend benieuwd naar alle hapjes. Want meer dan de helft van de hapjes ken ik niet.

Volgende week zou ik wel vertellen hoe de bezinningsdag en de kerstviering op school was.

Over 9 dagen zit ik al in Suriname.

Owh ja en het antwoord op de vraag die ik zo vaak krijg.
Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin. In februari moeten we laten weten of we nog een jaar langer willen blijven. Ik heb alleen de keuze al gemaakt voordat ik naar Aruba vertrok. In juli kom ik weer naar Nederland. Dus als iemand nog een leuke baan in het onderwijs weet voor volgend schooljaar, laat het even weten.

Waarom ik terug ga naar Nederland? Ik wil het mijn vriend niet aandoen om nog langer weg te blijven. En daarnaast moet ik mijn gymbevoegdheid nog halen. Ik weet wel zeker dat ik het relaxte leven hier ga missen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 32645

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: