Kerst - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Kerst - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Kerst

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 December 2021 | Aruba, Westpunt

Het is bijna Kerst. Of ja! Bij jullie is het eigenlijk al Kerst. Want jullie Kerstavond is al begonnen. Ik ben net thuis. Vanmorgen ging om kwart voor 5 al mijn wekker, omdat wij gingen hiken. Hiken is gewoon een mooier woord voor een wandeling in de natuur maken. We moesten rond 6 uur beginnen met lopen, omdat wij hier iets andere temperaturen hebben dan jullie in Nederland. We gingen hiken naar Conchi. Dit wordt ook wel de echte Natural Pool genoemd. Het is een soort van meertje tussen de rotsen, wanneer ze zee ruw is, slaat het water over de rotsen in deze pool. Het is echt een super mooie plek, maar niet met een gewone auto te bereiken. Wij hebben er een mooie wandeling van gemaakt en zijn dus rond 6 uur begonnen met lopen. De zon komt hier nu rond kwart voor 7/7 uur op. En het mooie is: De zon komt aan deze kant van het eiland op. Dus het zag er super mooi uit en het lopen in het donker was best fijn. Geen warmte en er was wind. Heerlijk! We hebben bij Conchi even gezwommen en rustig gezeten. Daarna zijn we weer teruggelopen. Het was toen pas 9 uur, maar geloof me. Het was toen al warm. Ik probeer zo even foto's bij dit stukje te plaatsen, omdat niet iedereen instagram en facebook heeft.

Zoals jullie nu dus ook lezen, ben ik toch op Aruba gebleven met Kerst. Ik heb mijn vlucht uiteindelijk toch geannuleerd, omdat op Aruba alles tot nu toe nog wel open is en het hier met covid best goed ging (tot een paar dagen geleden). Maar alles is nog open en ik heb vakantie, dus ik kan hier goed genieten van mijn vakantie.

Inmiddels ben ik ook weer aan het sporten. Het herstel van de operatie duurt/duurde toch langer dan ik had gehoopt. Ik ben nu bezig met het opbouwen van het hardlopen en ik ben weer rustig begonnen met beachtennissen. Sinds vorige week ben ik ook met 2 vriendinnen begonnen in de gym (sportschool). Want ik moet toch weer een beetje spieren opbouwen, nadat ik meer dan 2 maanden bijna niks heb gedaan. Gelukkig heb ik nu vakantie en heb ik daar genoeg tijd voor.

Jammer genoeg regent het de laatste tijd wat meer op Aruba. Dus ik ben nog niet echt naar het strand geweest, maar ik heb nog bijna 2 weken vakantie dus nog genoeg tijd.

De afgelopen weken heb ik gelukkig wel weer gewerkt, maar ik was na 4,5 week werken al toe aan vakantie. Afwezig zijn, is niks voor mij. Gelukkig waren de leerlingen ook erg blij dat ik terug was. Ik hoefde de eerste weken bijna niks te doen. Ze regelden alles voor me. Ze pakten mijn spullen en als ik wilde staan om iets op ons authentieke krijtbord te schrijven, dan zeiden ze: "Juf, wij schrijven wel even, dan kan jij blijven zitten." Een van de dagen had ik een beetje teveel gestaan. Toen kwam er een leerling naar me toe en zei:"Juf, ga maar even zitten. Je knie is een beetje dik". Het zijn echt schatjes. Vorige week was ik 2 dagen een beetje schor. De leerlingen waren zo stil, omdat ze bang waren dat ik andere de dag erna niet zou komen.
Vorige week hebben we afscheid genomen van 1 van mijn leerlingen. Zij is inmiddels verhuisd naar Nederland. Ik heb nu nog maar 16 leerlingen over. Wij hebben vorige week met de kinderen Kerst gevierd op school. Alle kinderen hadden iets meegenomen. Het is niet te vergelijken met het eten in Nederland. Wij hadden: webo yena(rode en groene gevulde eieren), meatballs, pastechi keshi(bladerdeegachtig hapje met kaas), Arubaanse kroket, hotdogs met saus, ayaca's (geen idee hoe ik dit uitleg. Google dat maar even), dedito's (soort van worstjes met deeg), quesillo (soort van caramelpudding), jello(drilpudding) en arretjescake (chocoladecake, dat had ik gemaakt). Vorig jaar had ik ook arretjescake gemaakt en de kinderen vonden het zo lekker, dat ze vroegen of ik het dit jaar weer wilde maken. Ik had aan een vriendin beloofd, om het stuk dat over was aan haar te geven. Jammer genoeg voor haar, was alles op. De meeste gerechten lijken wel een beetje op wat er in Nederland gegeten wordt, maar de smaak is toch anders. Er is een heel groot verschil tussen de Nederlandse kroketten en de Arubaanse kroketten. Ik kan niet uitleggen wat het verschil is, daarvoor moet je het echt proeven.

Ik ga even vertellen hoe mijn Kerstdagen er uit zien:
Morgen is het plan om met 2 vriendinnen naar het strand te gaan. Even lekker op het strand liggen met een wijntje erbij. En 's avonds gaan we met een groepje uit eten bij Barefoot. Dit is een restaurant, waar je op het strand zit en waar ze heel lekker eten hebben. Ja ja, bij ons zijn de restaurants nog gewoon open.
Tweede kerstdag gaan we met z'n drieën brunchen. We hebben zelf allemaal dingen gehaald en gaan dan lekker bij een van de meiden thuis zitten en het eten klaar maken.

Ik weet nog niet wat Ik met oud en nieuw ga doen. Want door covid zijn de feesten geannuleerd.

Ik heb vandaag geprobeerd om mijn stuk op mijn laptop te typen. Dat gaat toch een stuk makkelijker en sneller dan op mijn mobiel. En het fijne is, dat mijn laptop niet zelf bedenkt wat er moet staan, daardoor staan er geregeld rare fouten in mijn blog.

Fijne kerstdagen allemaal en alvast een gelukkig 2022.

  • 24 December 2021 - 21:30

    Je Moeder :

    Hoi Anouk , dit leest ook veel fijner !!

  • 25 December 2021 - 22:10

    Wilma:

    Fijne kerstdagen en een fijne jaarwisseling gewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Westpunt

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 32620

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: