Week 6 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 September 2017 | Aruba, Paradera

Ik ben al 6 weken op Aruba. Ik heb het gevoel alsof ik er pas net ben.
Afgelopen week heb ik heel veel appjes gekregen. Iedereen wilde weten of wij hier last hadden van orkaan Irma. Het antwoord is nee. Orkaan Irma ging over Sint Maarten heen. Sint Maarten ligt een eindje boven ons. Wij zaten hier veilig. Door de orkaan werd onze wind wel meegezogen. Daardoor was het vanaf woensdag hier extreem warm en benauwd. Aruba staat bekend om de hoge temperaturen met veel wind. En de wind is hier echt heerlijk, dat merk je vooral wanneer die weg is. Dat betekent dat de temperaturen in de klas, maar ook thuis behoorlijk opliepen. De leerlingen waren dan ook erg moe. In de klas was het behoorlijk zweten dus veel water drinken. Vrijdagmorgen is er op Aruba bepaald, dat alle scholen zonder airco om 11 uur dichtgingen. Dus vrijdag zijn we om 11 uur gestopt met lesgeven. Een aantal leerlingen kon niet op die tijd worden opgehaald, omdat ouders ze voor 7 uur naar school brengen. Om 13 uur waren al mijn leerlingen opgehaald en had ik al weekend. Vandaag kregen we het bericht dat morgen de school ook om 11 uur sluit ivm de warmte. Dit kan de komende tijd nog vaker voorkomen, omdat het orkaanseizoen is begonnen. Deze duurt tot ongeveer eind november. Het is erg leuk om te zien hoe de leerlingen groeien op het gebied van de Nederlandse taal. Een paar leerlingen durfde de eerste weken bijna niks aan mij te vragen of tegen mij te zeggen, omdat ze moeite hebben met het Nederlands spreken. Andere jaren spraken deze leerlingen alleen papiaments tegen de leerkracht. Deze leerlingen kwamen deze week ook los. Ze hebben aan mij verhalen verteld en veel vragen gesteld. Dat maakte deze week les geven extra mooi.

Over 3 weken heb ik al vakantie. We hebben hier geen herfstvakantie, maar oktobervakantie. Ik heb afgelopen week samen met nog 3 meiden voor de aankomende vakantie een reis geboekt naar Miami van zondag tot vrijdag. Eerst wilde ik de oktobervakantie door brengen op Aruba. Maar aangezien Aruba toch niet zo groot is en je vanuit Aruba best goedkoop kan reizen, vind ik dit een leukere invulling van mijn vakantie. We hopen alleen dat Irma alles op Miami een beetje heel heeft gelaten. Het blijkt dat op dit moment grote delen van Miami onder water staan, dus we gaan het nieuws maar goed volgen.

Zaterdag zijn we even naar Oranjestad geweest. De shoppingstraat van Oranjestad is wel 1 straat lang en heeft een overdekt deel. Jammer genoeg viel het shoppen een beetje tegen, maar dat ga ik dan maar in Miami doen.

Vandaag, zondag zijn we naar San Nicolaas geweest. Daar zijn veel muurschilderingen. Zie de foto's. Daarna zijn we heerlijk wezen eten bij de Mexicaan.

Sorry voor de typfouten. Mijn mobiel en ik kunnen het tijdens het typen niet altijd even goed vinden, zoals de meesten al wel weten door mijn appjes.

Doei doei.

  • 11 September 2017 - 21:33

    Jannine:

    Gelukkig dat jullie geen last van "Irma" hebben behalve dan de extreme hitte. En dan te bedenken dat het hier echt niet lekker is momenteel. Heel veel plezier nog!!

  • 12 September 2017 - 09:53

    Elly:

    Ha Anouk, Leuk om wat van je te lezen! (doorgekregen van Jannine). Hopelijk is Miami opgedroogd als jullie op vakantie gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 32634

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: