Begin mei - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Begin mei - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Begin mei

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 Mei 2020 | Aruba, Westpunt

Hoi hoi,

Ik zou nog even vertellen wat er allemaal hebben gedaan. Wij zouden Koningsdag gaan wandelen. Wij wilden naar conchi lopen ook wel bekend als de naturel pool. Alleen kon dit niet doorgaan. De zee was erg woest, waardoor niemand in de pool mocht. De zondag ervoor is het nog behoorlijk mis gegaan en moesten mensen eruit gehaald worden. Zij zijn naar het ziekenhuis gebracht. Dus wij hebben Koningsdag bij mij thuis wat gedronken en hebben eten besteld.
Op Aruba gaat het verder niet zo heel erg goed. Er is besloten dat de scholen voorlopig nog dicht blijven. Wij hebben te weinig wasbakken etc. waardoor de leerlingen hun handen niet vaak genoeg kunnen wassen. De hand sanitizers zijn hier nog niet leverbaar. Niet de grote die voor school belangrijk is.

Veel gezinnen hebben het hier moeilijk, want mensen hebben geen baan. Nu heeft de regering aangegeven dat je recht hebt op 950 florin(rond de 475 euro) per maand als je ene loonstrookje kan laten zien van de 2 maanden voor het virus. Mensen die zwart werkten komen daar dus niet voor in aanmerking. En wij hebben op Aruba ook veel mensen uit Venezuela die zwart werkten. Zij kunnen nu echt niet rond komen. Dus er zijn hier heel veel instanties die nu voedselpakketten maken en uitdelen.

Er is nog steeds geen duidelijkheid over ons loon, dus dat wordt nog afwachten.

Zoals sommige mensen vast hadden gehoord was mijn vlucht gecanceld naar Nederland voor juli. Ik zou via Panama naar Nederland vliegen, dit scheelde toch weer wat geld. Maar KLM heeft de vlucht om kunnen zetten naar een rechtstreekse vlucht. En toe nu toe gaat die vlucht door. Dus misschien kom ik van de zomer tot nog naar Nederland.
Op Aruba is gisteren weer 1 persoon positief getest op Corona. Gelukkig was deze persoon al in quarantaine. Hier gaan de versoepelimgen langzaam. Wij moeten nu van 10 uur 's avonds tot 5 uur 's morgens binnen blijven, dus nog steeds een avondklok. Wij mogen nog steeds niet samen scholen, dus max met 3 personen bij elkaar.

Afgelopen weekend zijn wij weer op onderzoek uit gegaan naar nieuwe plekken. Wij waren bij seroe colorado en hadden jammer genoeg geen 3 meter hoge ladder mee. Waardoor wij niet in de pool konden. Wij moesten namelijk door een gat in de rotsen en die was zo'n 2 meter diep.


Ik ben sinds vorige werk wel weer begonnen met bijles geven. Ik heb een leerling van ene particuliere school en die krijgen gewoon les. Online de lessen en thuis alles afmaken. Zij komt nu elke dag 1.5 uur bij mij.
Alleen moet ik er 2 weken mee stoppen, omdat mijn huisgenoten uit Amerika terug komen. Zij moeten 2 weken in quarantaine in hun kamer. Maar daardoor kan ik geen bezoek ontvangen. En om naar haar toe te gaan, vind ik dan een te groot risico(ouders werken in het ziekenhuis). Dus vanaf zondag wordt mijn leven weer iets saaier. Maar we krijgen misschien wel een pup voor die 2 weken.

Ik ben nu wel weer fanatieker bezig met sporten. Ik probeer 2-3 keer per week hard te lopen. En elke keer 0.5km meer. Ik zit nu op de 7 km. Ik ben daarnaast ook minimaal weer 3 keer per week aan het beachtennissen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Westpunt

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 32642

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: