Trinidad met de Arubaanse selectie - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Trinidad met de Arubaanse selectie - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Trinidad met de Arubaanse selectie

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Oktober 2019 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Hoi hoi,

Op dit moment zit ik op Trinidad(Trinidad en Tobago). Ik ben met de Arubaanse selectie door aan het voetballen voor kwalificatie voor de olympische spelen. Zaterdag zijn we vertrokken naar Trinidad we vlogen via Miami. We hadden al bijna de vlucht gemist, want het was mega druk op het vliegveld. Als je van Aruba naar Amerika vliegt heb je 1x de normale paspoort controle en daarna nogmaals de Amerikaanse. En die doen best moeilijk. Uiteindelijk waren we om 1 uur s nachts in het hotel. Rond 3 uur zijn we maar gaan slapen. De volgende dag zijn we na het ontbijt naar een minimarket gelopen om even wat drinken en snacks te kopen. Na de lunch kregen we wat vrije tijd en aan het eind van de middag gingen we met een busje op weg naar het trainingsveld. Daar hebben we een uurtje getraind en daarna zijn we weer naar het hotel gegaan. We trainen en voetballen hier in een wedstrijdstadion met echt gras. Dat is wel weer even wennen. Maandag hadden we vooral een rustdag. Aan het eind van de dag werd de eerste wedstrijd gespeeld tegen Trinidad. Ik heb deze wedstrijd niet gespeeld. We mogen nu ook maar 3x wisselen en hebben een selectie van 20 meiden. Deze wedstrijd hebben we verloren met 3-0. Dat viel mee want andere jaren waren de uitslagen groter.

Dinsdag gingen we s morgens weer naar de supermarkt en aan het eind van de dag weer trainen. Na de training kreeg iedereen een ijsbad en daarna een massage. Geloof me een ijsbad is echt heel koud en doet veel pijn.

Woensdag hadden we wedstrijd 2. Dus s morgens rust en s middags om half 3 spelen. Trinidad ligt nog dichter bij de evenaar dan Aruba. Dus het is er nog warmer. Ik heb de tweede helft gespeeld. Deze wedstrijd hebben we verloren met 2-0 van de Dominicaanse Republiek.

Donderdag gingen we al vroeg trainen met ijsbad en massage. Want s middags gingen we naar een shoppingmall. Dus hebben we even een paar dingen geshopt.

Vrijdag hadden we s morgens een rustdag. We hadden namelijk een wedstrijd tegen st.Kitss en Navis. Ik stond in de basis en heb uiteindelijk de hele wedstrijd gespeeld. We hebben jammer genoeg 6-1 verloren. In de eerste helft stond het al 5-0. Dus de tweede helft hebben we netjes 1-1 gespeeld.

Morgen gaan we weer trainen en zondag spelen we de laatste wedstrijd tegen Antiqua en Barbuda. We vliegen dinsdag weer naar Aruba.

Dus volgende week volgt er nog een verhaal.