11 mei - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu 11 mei - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

11 mei

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 Mei 2020 | Aruba, Westpunt

Hoi hoi allemaal,

In Nederland zijn vandaag de scholen weer open gegaan en de kapsalons. Hier is bijna alles nog gesloten. Sinds vorige week mogen winkels weer open. De bouwmarkten en supermarkten waren hier altijd al open. Winkels zoals de Hema, Xenos en blokker mogen hier dus weer open met strenge regels. En we mogen bij de tankstations en apotheken weer naar binnen. Want hier deed je buiten je bestelling en kwam je het pand niet in.

Hier gaan de scholen nog niet beginnen. Wij moesten al wel beginnen met het maken van noodplannen en met een verdeling van leerlingen, want er is een kans dat we in juni nog open gaan en dat we dan nog 5/6 weken les gaan geven. Deze week zijn wij gestart met google classroom. Wij plaatsen op een site werkbladen en leerlingen kunnen dat dan gaan maken. Ik heb inmiddels met 17 van de 20 lln contact. Wij mogen nu alleen maar oude lessen dus herhalingen aanbieden. Ik had mijn leerlingen ook brieven laten schrijven voor leerlingen in Nederland. Zo kon ik gelijk een beetje zien hoe het met hun Nederlands ging. Want deze leerlingen spreken thuis geen Nederlands. Alleen op school moeten ze Nederlands spreken. Ik kreeg heel veel leuke brieven, maar ik schrok ook behoorlijk van hun Nederlands. Mijn zusje heet. Hij is zo oud. In het Papiaments gebruiken ze voor hij en zij hetzelfde woord.

Vorige week was ik weer begonnen met beachtennissen, alleen is dat nu weer niet mogelijk. Het waait hier namelijk heel hard, waardoor het dak van het gebouw naast de velden omhoog was gekomen. Daarvoor hadden ze een bedrijf gebeld. Alleen de politie kwam gelijk mee om evt een gebied af te zetten. Alleen die avond was het druk geweest bij de beachtennis. Op elke court 4 mensen die speelden en er stonden koelboxen met bier. Dus iedereen mocht naar huis, want het leek op een samenscholing. Geen boetes, maar daardoor wel weer meer controle. Dus ik ben deze week ook maar weer gaan hardlopen. Begin van de week 7km en aan het eind van de week 8km. Ik moet me daar wel mentaal op voorbereiden. Want ik ga rond half 6 hardlopen, dus dat betekent ook pas na 7 uur eten en rond half 6 is het nog best warm. Maar wanneer ik later ga, wordt het te donker. En je loopt vaak dicht langs de weg, dus in het donker lopen is hier niet veilig genoeg. Daarnaast had ik pas al na 100 meter 2 blaffende straathonden om mij heen rennen. Dus ik durf niet meer vanaf huis hard te lopen. Dus ik ga nu met de auto richting de kust en dan loop ik langs de kust heen en weer.

Aan het eind van de week liep ik vanaf eagle beach tot Palm beach. Eagle beach is de low rise. Daar zijn de hotels wat kleiner en wat minder luxe en dus minder duur. Palm beach is de high rise, grote hotels, met veel luxe en duur. Hier staan hotels zoals Riu, Ritz en Marriot. Zoek op internet maar eens naar de prijs. Volgens mij komt het op minimaal 300 euro per persoon per nacht uit.

Het was wel bijzonder om hier hard te lopen. Normaal ren je de toeristen van de slippers. Maar er was nu alleen security. Om de hotels heen staan nu hekken, zodat je niet dat terrein op kunt, masr je kunt wel tussen de hotels en het strand wandelen of hardlopen. Normaal gesproken ligt het bij eagle en Palm beach vol met toeristen. Nu was alles zo leeg. Ik plaats zo wel wat foto's.

Ik heb deze week nog even een familie een beetje geholpen. Ik heb wat meer boodschappen gedaan en ik heb een doos met spullen naar een moeder met 5 kinderen gebracht die nu echt niks hebben.

Ze willen op Aruba kijken of ze vanaf 1 juli weer 2.000 toeristen per week kunnen ontvangen.

Wij hebben nog steeds een avondklok. Dus vanaf 22 uur tot 5 uur verplicht binnen zitten of aan de achterkant van het huis. Je mag niet aan de kant van de openbare weg komen. Er worden nog steeds elke nacht mensen opgepakt omdat ze toch buiten zijn.

Alles is op Aruba een beetje onzeker en we krijgen weinig duidelijkheid. Onze minister van onderwijs neemt beslissingen die hij met niemand heeft besproken. Maar we gaan het allemaal zien en horen. We wachten af wanneer we weer kunnen beginnen.

Mijn huisgenoten zijn weer op Aruba. Zij moeten 14 dagen thuis blijven. Ze heb nu allebei een foster puppy. Veel mensen hebben geen geld meer om voor een hond of kat te zorgen en dumpen ze op straat. Het asiel vangt deze dieren op en jonge en fitte dieren worden dan door mensen op Aruba opgevangen. Je kunt dan een pleeghond of pleegkat nemen. Zij proberen voor deze dieren een nieuw adoptiegezin te zoeken. Vaak gaan deze dieren naar Europa of de Verenigde Staten. Dus mijn huisgenoten zijn de komende 2 weken bezig met deze hondjes. Het zijn ook nog broer en zus, dus dat is wel schattig.

Gisteren heb ik nog in ons nationaal park Arikok gewandeld. Daar hebben we nog een shoco gezien, dat is een mini uiltje. Verder vooral stenen, zand en de zee.

En 's middags ben ik nog even langs het strand van de high rise gelopen.

Het is nog even afwachten of ik deze zomer naar Nederland kan en wil komen. Omdat ze hier behoorlijk streng zijn met 2 weken quarantaine is de kans groot dat dat ook na een vakantie naar Nederland moet. Dat zou betekenen dat ik 17 dagen naar Nederland kan en daarna 14 dagen op Aruba in quarantaine kan blijven en dat zou ik een beetje jammer vinden van mijn vakantie.

Mijn Paasvakantie naar Nicaragua ging namelijk ook niet door en dat is nog niet het ergste, want je krijgt dan een reisvoucher. Die hadden wij nog steeds niet ontvangen. En wat zagen wij gisteren"Avianca vraagt uitstel van betaling aan'. En wij vlogen met Avianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Westpunt

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 32624

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: