2022 - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu 2022 - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

2022

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

09 Januari 2022 | Aruba, Westpunt

Hallo allemaal,
Bon aña/happy new year/gelukkig nieuwjaar.

Eigenlijk had ik nu op het strand moeten zitten, maar net op het moment dat ik het huis uit stapte, begon het keihard te regenen. En met keihard, bedoel ik kei en keikhard. Dus dat wordt vandaag geen dagje strand. Het is vandaag ook de laatste dag van de vakantie. Wij hebben namelijk 2 dagen langer vakantie gekregen. Zoals de meesten wel hebben gezien, zijn de besmettingen hier behoorlijk opgelopen. De besmettingen zijn nog steeds hoog, maar toch gaan wij morgen open. Als ik het goed heb begrepen met mondkapjes. Dus alle leerlingen en leerkrachten moeten een mondkapje dragen en zodra er een leerling positief wordt getest, moeten wij met de hele klas in quarantaine voor 5 dagen ook met vaccin. Gelukkig is de quarantaine periode terug gebracht naar 5 dagen, maar ook daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

De laatste keer dat ik schreef was het Kerstavond. Dus ik ga nu weer even terug in de tijd naar Kerst.
Eerste Kerstdag zijn wij met een paar meiden naar het strand gegaan met een paar flesjes wijn. Er waren meer mensen met dat geweldige idee, maar gelukkig hebben we genoeg strand op Aruba. Na een middagje strand gingen we 's avonds uit eten bij Barefoot. Voor degene die dat niet kennen. Dit is een restaurant die een deel van het terras op het strand heeft. Super mooi en het uiteten is hier wat luxer. Jammer genoeg niet elke week mogelijk. Na het voorgerecht begon het hard te regenen. Gelukkig voor ons waren er veel annuleringen. Dus konden we binnen gelukkig droog zitten. We hebben daar heerlijk gegeten en gedronken. Het was wel grappig, want we gingen met zijn zessen en ik kende daarvoor niet eens iedereen. Wij waren allemaal op Aruba achter gebleven dus gingen samen uit eten. Het waren vriendinnen van vriendinnen, best wel leuk eigenlijk.
Tweede Kerstdag hebben wij met zijn drieën eten gemaakt en bij een van ons opgegeten. Dat was erg gezellig en lekker. Natuurlijk hadden wij weer veel te veel eten, maar ja dat is Kerst.
Dus de dagen erna moest er flink gesport worden: hardlopen, gym(sportschool) en beachtennis.
Ik had het geweldige idee om een stofzuiger te gaan kopen, want waar ik ook loop in huis ik heb altijd het gevoel dat ik zand aan mijn voeten heb. Op Aruba hebben maar weinig mensen een stofzuiger. Iedereen redt zich met een bezem, dat lukt mij ook 4,5 jaar, maar nu was ik er helemaal klaar mee.
Dus ik ben op zoek gegaan naar een stofzuiger en dat bleek nog best lastig te zijn. Na 4 winkels had ik uiteindelijk een winkel gevonden met stofzuigers. Of ja met 2 soorten stofzuigers. Zo'n stofzuiger voor een bedrijf of 1 voor in huis. Maar een stofzuiger kopen is hier dus een hele operatie. In Nederland loop je da blokker binnen. Je ziet de stofzuiger, pakt de stofzuiger neemt hem mee naar de kassa . Je betaalt en klaar! Maar op Aruba, daar komt die.
Ik liep de winkel binnen. Bij binnenkomst zat er zo'n 6 man personeel mij aan te kijken. Dus ik liep door. Komt er een vrouw achter me aan gelopen. Wat ik zocht. Dus ik zei: een stofzuiger. Zegt ze: ja achterin. Dus ik liep door. Zij ging mij volgen en ging de 2 stofzuigers aanwijzen, alsof ik niet wist wat een stofzuiger was. Dus ik zei: die graag. Zij maakte een foto van het kaartje. Toen liep ze naar een man toe aan een tafel met een computer. Die man moest natuurlijk van alles invullen. Na 10 minuten moest ik helemaal naar voren lopen om te betalen. Daar moest ik 5 minuten wachten want ik mocht zelf niet met de stofzuiger naar voren lopen. Dus dat duurde ook weer even. Dan kun je kiezen op afbetaling per maand of in een keer. Toen moest die vrouw ongeveer 8 verschillende codes van die doos invullen. Ik wist niet eens dat er zoveel codes opstonden. Nadat ze dat allemaal had gedaan moesten er natuurlijk allemaal papieren worden ondertekend. En kreeg ik uiteindelijk het factuur mee. Na 30 minuten kreeg ik de stofzuiger toch mee. En blij dat ik met die stofzuiger ben.
31 december ben ik 's morgens met een vriendin naar Oranjestad gegaan. Daar wilden wij kijken naar de pagara's. Uiteindelijk kwamen we die onderweg tegen, dus dat was wel leuk. We zijn toen naar een tentje geweest en hebben daar even iets gedronken. Daarna naar huis even opfrissen en 's avonds zijn wij uit eten geweest en daarna zijn we naar een van de heuvels gegaan. Om vanaf daar te kijken naar het vuurwerk. Echt super mooi om vanaf die hoogte het vuurwerk op het eiland te zien. We waren moe dus gingen vroeg naar huis. Uiteindelijk ben ik toch nog even bij de buren iets gaan drinken en was het alsnog half 4.

1 januari gingen wij naar het strand met een paar mensen. Een warme nieuwjaarsduik. Jammer genoeg werd ik die avond een beetje ziek. Dus 2 januari heb ik in bed doorgebracht. Normaal is dit bij mij altijd 1 januari. 3 en 4 januari heb ik het nog rustig aan gedaan. Ik ben die dagen wel weer rustig gaan hardlopen.

Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst sinds de operatie weer een wedstrijd beachtennis gespeeld. En gewonnen!!.
Donderdag en vrijdag bleven de scholen voor de kinderen dicht. Wij mochten zelf beslissen of wij wel naar school wilden. Ik heb besloten om nog maar 2 daagjes thuis te blijven. Dus ik heb een beetje gesport en moest vrijdag ineens een nieuwe telefoon halen, omdat mijn telefoon niet meer wilde opladen. Gelukkig kwam ik daar net op tijd achter. Anders had ik geen blogs meer kunnen schrijven, want wachtwoorden onthoud ik echt niet. Maar het is goed gekomen.
Gisteren hebben we met een paar vrienden nog gezellig samen gegeten en ik hoor net dat de zon weer schijnt. Dus ik ga nu toch nog even naar het strand. Anders ben ik morgen echt wit.
Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Westpunt

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 32616

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: