Laatste schoolweek van 2017 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Laatste schoolweek van 2017 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Laatste schoolweek van 2017

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 December 2017 | Aruba, Paradera

Deze week was de laatste schoolweek van 2017.

Een aantal kinderen waren al eerder toe aan vakantie. Zij waren alvast eerder op vakantie gegaan.

Maandag hadden we de bezinningsdag. Deze dag stond in het teken van het katholieke geloof. Ik zat naast een te aardige en sociale collega. Hij heeft alles voor mij vertaald. Want alles was in het papiaments. S middags waren we vrij. Dus s middags heb ik me aangemeld voor carnaval en heb daarna lekker genoten van het heerlijke weer op het strand. Dat was die maandag dat er bij jullie nog sneeuw lag. Maandag avond had ik een voetbaltraining. Ik heb gelijk weer een beetje geoefend met mijn papiaments. We moesten naar gekleurde pionnen rennen. En dat is best moeilijk als je de kleuren in het papiaments nog niet zo goed kent.


Dinsdag heb ik samen met Daniela onze eerste double wedstrijd gespeeld van beachtennis. En die hebben we gewonnen. Goed begin! De volgende wedstrijd is pas over 3 weken ivm de vakantie.


Woensdag zijn we met de leerlingen naar de kerk gegaan. De hele dienst was in het papiaments. De kinderen hebben mij het een en ander uitgelegd.

Donderdag. Donderdagavond had ik met de kids het kerstdiner in de klas. Ze hadden allemaal eten meegenomen. Het was lekker, maar vooral zoet en vet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 32596

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: