Vakantie!!! - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Vakantie!!! - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Vakantie!!!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 Juli 2020 | Aruba, Westpunt

Ik heb weer tijd om een stukje te schrijven. Want ik heb vakantie!!

Afgelopen weken was ik even behoorlijk druk, want ik hoorde pas laat dat ik toch in klas 5 blijf. Ik zou misschien masr klas 6 gaan. Dus ik moest nog alle overdrachten schrijven voor de leerkracht voor volgens jaar. En ik ga morgen verhuizen. Voor jullie vandaag.

Vorige week vrijdag hadden we de graduation van klas 6. We hebben een zaal afgehuurd en hadden daar een dj en allemaal hapjes. Het was zonder ouders ivm de corona maatregelen. Maar toch nog erg gezellig.

De zaterdag erna ben ik wezen duiken. We zijn bij een rif wezen duiken en bij een plek waar 2 vliegtuigen in het water liggen. Ik heb echt gave dingen gezien. Heel veel vissen en ook lionfish in het Nederlands zeggen ze koraalduivel, omdat die vissen het koraal kapot maken. Ze zien er mooi uit, maar zijn dus niet goed. Ervaren duikers vangen daarom ook de koraalduivels. Tijdens onze duiken zijn er een stuk of 10 gevangen. Onder water was het echt fantastisch. Jammer genoeg was ik alleen op de boot mega zeeziek. De golven waren heel hoog en we lagen los op zee(geen anker, etc.). Dus moeste vanuit de boot het water inspringen. Zodra je in het water bent, voel je daar gelukkig niks meer van. Ik probeer de duikfoto's zo te plaatsen.

Woensdag zijn wij met klas 5 gaan gymen op het strand. Omdat er dit jaar geen schooluitje hadden. We moesten ongeveer 10 minuten lopen en dat was voor sommige kids al zwaar genoeg.

Donderdag heb ik met mijn klas het schooljaar echt afgesloten. De laatste dag komen de meeste leerlingen niet meer. We hebben donderdag met de klas film gekeken, spelletjes gespeeld en pizza en chips gegeten.

Vrijdag had ik nog 8 leerlingen. Die dag hebben we alles opgeruimd en andere klassen geholpen met dingen opruimen en weggooien.


Donderdag avond had ik een afsluiting van voetbal. We gingen met zijn allen op de catamaran. We hadden een sunset tour. Dus dat was gezellig, maar wel vermoeiend.

Vrijdag was de dag. De leerlingen werden rond 12 uur opgehaald. Zodat wij op tijd de vakantie kinden vieren. dit is op Aruba heel normaal. De afsluiting van het schooljaar heet hier:"Spula Krijt". Normaal gesproken is er altijd op een plek een heel groot feest. Het probleem was dat ze precies vrijdag de airport hebben open gedaan voor vluchten van de VS. Waardoor de politie streng moest controleren bij alle feesten.

Wij hadden met het team een park afgehuurd met zwembad en terras. Daar hebben wij tot 8 uur 's avonds onze afsluiting gevierd en afscheid genomen van 3 collega's. Daarna zijn wij met een paar collega's nog naar een bar gegaan. Die moest jammer genoeg om half 11 al sluiten van de politie. Toen zijn wij naar het strand gegaan. En hebben wij daar nog een kleine 2 uur wat gedronken met dat groepje.

Zaterdag had ik een afscheidsfeest van vrouwen van beachtennis. We hadden een toernooi en 's avonds een 80's party. Het toernooi was van 12 tot 4 uur en was behoorlijk warm. Het feestje was gezellig. De meeste mensen waren gelukkig verkleed. Want alleen dan kreeg je gratis drank. Alles moet hier nog steeds om 11 uur dicht. Maar tegen die tijd was ik ook behoorlijk moe.

Dus vandaag heb ik al mijn spullen verzameld voor het verhuizen, zodat ik morgen niet meer alles hoef te zoeken.

Morgen ga ik verhuizen en voor de rest. Ga ik wel zien wat ik op Aruba ga doen. Want ik heb mijn vlucht naar Nederland afgezegd. Dus ik ga hier vooral genieten van de zon en mijn vrije tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Westpunt

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 32658

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: