Eind mei - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Eind mei - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Eind mei

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Mei 2020 | Aruba, Westpunt

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven en er is veel veranderd.

Mijn huisgenoten zijn terug en mogen morgen of maandag uit quarantaine. De dag is niet precies duidelijk. Dus daar krijgen ze morgen vast bericht over. Ze hebben geen symptomen, dus dat ik is een goed teken. We hebben nu 2 pups heel leuk en gezellig tot gisteren, want toen hebben ze mijn adidas slippers vernield. En daar baal ik behoorlijk van. Dus ik ga volgende week maar eens nieuwe halen.

Over school weet ik nog niet zoveel meer. Woensdag bleek dat de inhouding van 5% van ons salaris er door heen was. Dat konden wij zien aan het salaris dat er ontvingen. Want een loonstrook en een brief met die officiële uitspraak, hebben wij "nog" niet gehad.
Inmiddels zijn er al een paar scholen open op Aruba. Mijn stichting zou 1 juni volgen. Alleen is het de vraag of mijn school daar ook bij zit. Want wij hebben 7 lokalen zonder ramen(ramen die niet open kunnen) en we hebben nog 2 of 3 werkende wasbakken bij de toiletten. Dus het is allemaal afwachten.

Inmiddels zijn de regels hier wel versoepeld, dat ging ineens heel snel. Wij hebben geen shelter in place en samenscholingsverbod meer. Dat betekent dat wij weer in groepen bij elkasr mogen komen en op het strand mogen liggen. Dus ik heb vanaf dinsdag elke dag op het strand gelegen met uitzondering van donderdag.
Donderdag was het Hemelvaartsdag. Ik ben die dag met nog 3 anderen naar San Nicolaas gereden, daar bleek een grot te zitten. Geen toeristische grot of die je even op Maps kan vinden. San Nicolaas was vroeger een echt arbeidersdorp. Daar zat de Lago. De olieraffinaderij, dus veel mensen uit het buitenland kwamen daar werken. Voor die mensen hebben ze woonwijken gebouwd. Ergens in de Lago Colony zou een grot zijn. Je moest via een boom er in klimmen. Op Aruba hebben we vooral cactussen en palmbomen, dus wij dachten dat vinden we wel. Gelukkig vonden wij nog een foto die bij de plek was gemaakt. Want de Lago Colony was best groot. Uiteindelijk vonden wij het. Daar aangekomen, bleek het toch een hele klim via een boom te zijn. Wij dachten er zijn vast een soort van traptreden in die boom gehakt. Omdat iemand die er geweest was, zei dat de klim niet zo moeilijk was. Uiteindelijk zijn de andere 2 afgehaakt en ben ik samen met Martine via de boom naar beneden geklommen. De boom was een beetje glad, dus het laatste deel hing ik aan een tak. Toen moest ik nog even goed slingeren om precies tussen 2 zware stenen te springen. Wij hadden onze locatie alvast doorgestuurd, zodat ze de brandweer konden bellen wanneer wij niet om 2 uur bij de BBQ waren. Er bleken 3 ingangen te zijn. Dus die hebben we allemaal even ingelopen. Bij ingang 1 hebben wij wat foto's gemaakt. Maar 5 meter verder kwam de eerste vleermuis er al aan. Dus die hebben wij verlaten. Bij ingang 2 kwam er ook een vleermuis en bij ingang 3 zaten 2 wespennesten. Gelukkig konden wij alle ingangen wel een stukje inlopen. Maar het blijkt dat deze grot echt super lang is. Dus misschien komt er nog een keer, maar die keer nemen wij toch liever een ladder mee. Ik zou de foto's van de grot zo op de site plaatsen. Daarna konden wij weer omhoog. Dat ging gelukkig iets makkelijker. Alleen dat ik wel onder de rode strepen van de takken, onder stukjes tak en zweet. Want de klim was zeker niet makkelijk. Daarna thuis even lekker een douche genomen en daarna zijn we gaan BBQ'en. Want een van mijn vrienden heeft 5 dagen lang samen met zijn zus een appartement in een vakantie complex met zwembad en bubbelbad. Dus daar zijn wij gaan zonnen en gaan bbq'en.

Vrijdag ben ik naar Eagle beach geweest, want de schildpadeieren kunnen uitkomen, dus ik ga daar nu gewoon elke dag zonnen, dan zie ik het vast een keer gebeuren. Want de eieren komen aan het einde van de dag uit. Niks gezien, dus vandaag ook weer daar geweest. Weer niks.

Nu ben ik vandaag wel heel goes bezig geweest, want ik heb nog 9km hardgelopen. Jammer genoeg wel 2 pijnlijke blaren erbij. Maar ja, dat gaat vast snel weer over.

En morgen, dan ga ik ook weer lekker naar het strand.

Dit was weer mijn verhaal.
Doei doei

We hebben trouwens nog wel steeds een avondklok. Maar die is al wel versoepeld. Dus wij moeten nu om 11 uur 's avonds binnen zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Westpunt

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 32623

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: