Paasvakantie - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Paasvakantie - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Paasvakantie

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 April 2019 | Aruba, Paradera

Hallo allemaal,

Op dit moment heb ik nog 2 dagen vakantie. Want donderdag beginnen we weer. En donderdag begin ik zelfs met 22 leerlingen, want mijn gastleerling uit Nederland komt weer voor 4 weken in mijn klas. In maart was hij ook al bij mij in de klas. Het is echt super leuk om te zien hoe mijn klas daarmee omgaat. Ze hebben de afgelopen weken ook veel met hem geappt. En ze hadden er weer zin in dat hij kwam. Dus dat worden weer gezellige weken.

Even over de vakantie. Ik ben deze vakantie lekker op het eiland gebleven en gesport en niks gedaan. Dus een heerlijke vakantie.
We zijn met voetbal begonnen met de play offs en hebben net de vierde van de zes wedstrijden gehad. En na de winst van vanavond zijn we al verzekerd van een finaleplaats. Dus nog 4 of 5 wedstrijden spelen en dan weten we of Britannia voor de 5de keer op rij kampioen kan worden. Wij spelen de finales in best of 3. Dus bij 2 keer winst vervalt de laatste wedstrijd.

Ik heb inmiddels ook nog een ander doel en dat is de halve marathon lopen. Ik heb mijn afstand van 10 km naar de halve marathon late omzetten. Mijn doel is uitlopen en dan kan ik volgend jaar mijn tijd verbeteren (want ja ik blijf nog een jaar langer). Over 2.5 week is ook de ronde van Aruba. Dus daarvoor heb ik in de vakantie ook nog getraind. Wij lopen met een team 76 km (een rondje langs de kusten van Aruba ). We lopen vrijdag of zaterdagnacht. De ronde is verdeeld in 8 etappes en ons team bestaat uit 4 meiden. Het is een soort van estafette, dus we rennen om en om zo'n 9.5 km. Dus 2x 9.5km. Op het moment dat de ander loopt heb je dus rust, dat betekent dat je na bijna 3 uur rusr dus weer mag rennen. De route is niet verlicht dus je hebt een hoofdlamp nodig en er rijdt een pick-up mee voor de verlichting en om de rest van het team te vervoeren. En als je al eens op Aruba bent geweest, weet je ook dat het een verharde of rechte paden zijn. Arikok bevat veel heuvels en er zijn veel gaten.

Bij beachtennis heb ik het afgelopen weekend een medaille in de mix gehaald. Een eerste plaats.
De komende tijd blijven de medailles uit, want ik moet de toernooien op een hoger niveau spelen en dat gaat snel en hard.

zondagavond hadden we ewn stroomloze avond. Blijkbaar waren er de hele dag al problemen geweest met de stroom in bepaalde gebieden. Maar iets na 7 uur lag heel Aruba plat. En om 7 uur is het hier ook al donker. We waren bij de beachtennis hadden nog niet gegeten en wilden net ergens uit eten gaan. Want onder elektriciteit werkt mijn fornuis ook niet. Ze zeiden al gelijk dat het 4 uur kon duren. Dus hebben we eersr nog zo'n 2.5 uur bij de beachtennis wat gedronken met een beetje licht van de telefoons. Na 2.5 uur zijn we toch maar op zoek gegaan naar iets te eten. Dus naar plekken met een generator. De hotels hadsen die blijkbaar alleen voor de lampen. Uiteindelijk kwamen we bij een megavol tankstation. Want op Aruba gaan de mensen dan maar rondrijden in hun auto met airco dus was er benzine nodig. Kleine kinderen in pyjama's die slaperig in een auto zaten. Bij het tankstation zat een eettentje die open was, dus we konden eten. Prima als noodoplossing, maar geen aanrader.
Daarna zijn we nog bij vriendin wat gaan drinken. Toen ik om 1 uur naar huis reed, was het heel bijzonder om te zien dat sommige plaatsen wel stroom hadden en andere niet. Gelukkig zag ik het lampje van de hooiberg branden, dus ik had stroom. Dus kon slapen met airco. Jammer genoeg viel die midden in de nacht weer even uit. En werd ik dus zwetend wakker. Maar na een uurtje geappt te hebben met mensen uit NL die het ontbijt al op hadden, ging mijn airco weer aan. Gelukkig maar.

Morgen ga ik hier nog naar Ajax kijken en daarna beachtennissen.

En zondag ontvang ik alweer bezoek, dus heb een drukke tijd voor de boeg. Want volgens mijn klm apl vlieg ik over 10 weken en 1 dag al naar Nl voor de vakantie. Dus het jaar vliegt voorbij.

Wel grappig want daar kwamen mijn leerlingen pas ook mee. Juf dit jaar gaat echt heel snel voorbij. Dus we gaan nog een paar weken knallen en dan is het schooljaar alweer voorbij.

  • 30 April 2019 - 04:35

    Wilma Messink:

    ik hoorde al van je moeder dat je nog een jaar bleef .gr wilma

  • 01 Mei 2019 - 17:34

    Jannine:

    Hai Anouk,
    Je hebt het nog steeds onwijs naar je zin zo te lezen, hartstikke fijn! Ik wou je net een baan aanbieden bij ons, maar dat gaat het dus niet worden. In Nederland is ook werk zat, maar ja daar is het niet zo lekker als bij jou zo te lezen.
    Geniet van de laatste weken en fijne vakantie alvast!!
    Groetjes,
    Jannine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 32669

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: