Oktober vakantie - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Oktober vakantie - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Oktober vakantie

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 Oktober 2021 | Aruba, Westpunt

Hallo allemaal,
Inmiddels heb ik 4 en een halve week les gegeven en heb ik vandaag mijn laatste vakantiedag. Dua maandag moet ik weer beginnen . We gingen al later open ivm de covid situatie op Aruba en uiteindelijk nog 1 dag later ivm de situatie van de schoonmaaksters. Omdat er al maanden een probleem is tussen de minister van onderwijs en de stichting waar ik voor werk. Wij hebben op elke school vaste schoonmaaksters en die verdienen heel weinig. De minister wil ze nog minder betalen en vindt dat skoa de rest anders maar moet betalen. Na veel gepraat was er nog geen oplossing, dus heeft skoa besloten om een dag langer dicht te blijven.

Inmiddels zijn alle leerlingen weer op school geweest. Sommige helaas maar 2 weken omdat ze in quarantaine zaten, maar dat blijft hier nog wel even doorgaan. Het was weer heel leuk en gezellig om de kids te zien.

Inmiddels hebben we ook geen avondklok meer. En we mogen weer wedstrijden spelen. Dus de eerste weken stond mijn week weer vol met sporten. Dus veel beachtennis en voetbal. We mogen ook weer toernooien spelen. 1x in de maand is er een beachtennistoernooi voor mix en dubbels. Op de zaterdagavond kun je dan de mix spelen. Dus een man en vrouw tegen een andere man en vrouw. Helaas ben ik bij de league in het hoogste niveau van de mix geplaatst. Dus ik moet bij de mix toernooien ook op dit niveau spelen. Wij zaten in de poule met 4 teams. Waarvan de mannen in 2 teams ook trainingen geven en het andere team kwam uit Curaçao om op Aruba een toernooi mee te spelen. We hebben de eerste 2 wedstrijden dan ook behoorlijk verloren, maar het was gezellig. Bij de laatste wedstrijd ging het bij het inspelen even mis met mijn knie. We hebben die wedstrijd nog wel gespeeld en ook nog gewonnen. Geen idee hoe. Maar ik denk dat de buckets met bright en de knieband daarin een grote rol speelde.
Die avond kreeg ik behoorlijk veel last van mijn knie en daardoor kan ik zondag helaas niet spelen. Ik ben deze week weer rustig begonnen met beachtennis. En gelijk onze league wedstrijd gewonnen. Voetballen en hardlopen laat ik de komende tijd nog even voor wat het is. Want ik moet volgende week weer werken en wil dan wel normaal kunnen lopen.

Ik heb deze vakantie eigenlijk maar weinig gedaan en dat is ook best lekker. Vrijdag en zaterdag was het slecht weer. Veel regen en onweer. Dus zaterdag heb ik maar geshopt. Shoppen voor Arubaamse termen dus slipper en een shirt. Want echt goed shoppen doe ik in NL. Zondag ochtend hebben we met 3 meiden even bij een nieuwe club/bar ontbeten. Want om half 12 gingen wij onbeperkt mimosa's drinken. 4 uur lang mimosa's drinken. Om half 4 voelde het ook alsof het al 12 uur 's nachts was. Mimosa is champagne met jus d' Orange. Super lekker en dat wordt hier vaak geserveerd bij een brunch. Ik heb ook nog een paar uur bijles gegeven en ben nog 2 keer naar het strand geweest. En voor de rest vooral niks gedaan. Voor nu allemaal een fijn weekend!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Westpunt

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 32614

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: