Week 5 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 September 2017 | Aruba, Paradera

Jaja. Ik heb tot nu toe elke week nog een verslag geplaatst.

Vorige week zondag heb ik samen met Talitha meegedaan aan een beachtennistoernooi op het strand van Eagle beach. Talitha en ik spelen eigenlijk nooit samen. Het ging goed en zijn tweede geworden, dat betekent een medaille!! Ik had toch meer spieren gebruikt dan ik dacht. Maandag en dinsdag met beachtennissen voelde ik mijn kuiten behoorlijk. Ik heb beide wedstrijden verloren. Maar het waren erg leuke wedstrijden.

Maandag tot vrijdag heb ik leuke dagen gehad met de leerlingen. We hebben erg hard gewerkt. Ik heb veel uitgelegd en begin een beetje te wennen aan de hoge temperaturen in de klas. Het zweet liep me deze week gelukkig niet meer van mijn hoofd en rug. De leerlingen zijn hier erg behulpzaam. Ze helpen mij om tien voor 7 's morgens met het openzetten van de ramen en met het klaarzetten van het lesmateriaal. Donderdagavond hadden we een informatie avond voor de ouders. Mijn parallel (de leerkracht van klas 5a) en ik hebben deze avond samen gegeven voor de ouders waarvan de leerlingen in klas 5 zitten. Wij hebben het gewoon in het Nederlands gegeven en de ouders begrepen het allemaal.

Vrijdag middag hadden we een teamuitje en zijn we met het team wezen lunchen bij fridays. Het was een gezellige middag.

Zaterdag zijn we met zijn drieën naar de Natural pool (de oude )geweest. We hebben de auto geparkeerd op een heuvel en zijn daarna gaan lopen. De wandeltocht zelf viel mee. Alleen de doorns die door mij schoenzool heen staken, waren minder prettig. Ik heb zo'n 10x een doorn er uit kunnen halen. Bij de naturel pool hebben we lekker gezwommen. Er waren toeristen die graag wilden snorkelen, dua de vissen gingen voeren. Dit vond ik iets minder prettig. Want sommige vissen waren behoorlijk groot. Die zwemmen namelijk niet in de Veengoot. 's Middags heb ik lekker niks gedaan. Gisterenavond kwamen onze buren uit het vakantiehuis hier wat drinken. Echt super leuke en gezellige mensen.

Vanmorgen kregen wij heerlijke pannenkoeken van ze. Een beter ontbijt kon ik me niet voorstellen. Wel jammer dat ze morgen (een aantal vandaag) alweer weg gaan. Vandaag hebben we lekker bij het zwembad gelegen samen met de buren van het vakantiehuis en de buren van het andere appartement. Morgen gaat de werkweek weer beginnen. Ik heb er weer ontzettend veel zin in. Ik krijg veel vragen of ik al heimwee heb. Daar heb ik geen last van. Ik heb alleen last van de muggen. Deze zijn veel beter in prikken dan de muggen in Nederland. Jammer genoeg vliegen ze mij niet voorbij. De tijd vliegt hier wel echt voorbij. Ik heb het gevoel alsof ik op vakantie ben en er pas net ben. Echt heerlijk!!

Ik heb nog een aantal foto's toegevoegd. Het toevoegen van de foto's gaat nog niet helemaal goed. Ik ga van de week met mijn laptop bekijken of ik ze bij de goede weken kan plaatsen.

Doei doei. En waarschijnlijk tot volgende week

  • 04 September 2017 - 18:09

    Jannine Dijkstra:

    Hai Anouk,
    Het bevalt je hartstikke goed zoals ik kan lezen. Fijn hoor! Straks wil je niet meer terug, kijk maar uit.
    Heel veel plezier nog!

  • 05 September 2017 - 17:11

    Karlijn:

    zelfs de vissen in de veengoot vind jij eng sprekkert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 32592

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: