Paasvakantie - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Paasvakantie - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Paasvakantie

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 April 2020 | Aruba, Aruba

Dit is de derde keer dat ik het verhaal aan het typen ben, want blijkbaar wil deze site niet meewerken. En aangezien ik heel vewl geduld heb, komt dat helemaal goed.

Ik heb nu eigenlijk paasvakantie. Eigenlijk zou ik nu in Nicaragua zitten. Jammer jammer.

Maar in plaats daarvan ben ik al 3 weken aan het zonnen en ben ik begonnen met boek 6. De scholen blijven tot 12 mei dicht, dus ik moet nog even doorgaan. Want verder kunnen we weinig.

Ik ben deze week begonnen met online huiswerk versturen. Jammer genoeg betekent dat dat ik niet alle leerlingen bereik. Dat is niet mogelijk. Omdat Wij vanwege de shelter in place niet op school mogen komen. Dus niet kunnen kopiëren. Op de hele school is ook maar 1 computer, dus dat helpt allemaal niet.

Ik zie op dit moment maar 3 vrienden. Allemaal apart. Dus sommige dagen zie ik niemand en is boodschappen doen mijn uitje. Of is belle met mijn moeder mijn enige sociale contact met praten. Voor de rest app ik natuurlijk wel veel.

En het is allemaal zo onzeker dat er gaat gebeuren. Twee leerlingen van mij zouden eind van het schooljaar gaan emigreren. Een leerling zou naar Spanje verhuizen(zij spreekt thuis Spaans) en een van de jongens zou naar Nederland verhuizen. Gaat dit door? Of blijven ze dan toch nog een tijdje op Aruba en moeten ze midden in een schooljaar verhuizen.
Mijn Pasen gaat dit jaar saai worden. Je mag namelijk geen contact zoeken met anderen. Er is hier zelfs een kliklijn als je ziet dat iemand een regel overtreedt kun je die verlinken. En de boetes zijn 1000 florin (500 euro. Dit is ongeveer 50% van een gemiddeld Arubaans loon)

Iedereen denkt vast heerlijk. Jij zit op een warm eiland met zon en strand. Maar geloof me na 3 weken zonnen heb je dat ook gehad. En het strand is nu verboden terrein om te liggen.
Hardlopen kun je door de warmte alleen 's morgens rond 7 uur doen(dan slaap ik nog. Ik ben 's morgens niet wakker te krijgen) of 's avonds rond 6 uur. Om 7 uur is het namelijk al donker. Alleen als je eten wil bestellen moet je dat tussen 5 en 6 uur doen want de horeca moet om 8 uur dicht zijn(dan moeten ze dus ook alles schoon hebben). Zij bezorgen daarom het liefst rond half 7. Tijdens de Paasdagen mogen ze zelfs pas om 11 uur open en moeten ze om 19uur dicht zijn. we hebben nu geluk, want het eten is 40% goedkoper met bestellen ivm normaal. De dollar prijzen zijn nu florin.


Hier begrijpen sommige mensen de regels ook niet. Ik pas namelijk op met wie ik contact heb. Maar ik ken mensen die wonen samen op een park en gaan dan met elkaar eten. Vrienden van mij gaan daarheen en eten gezellig mee. Bij het kite surfen blijken mensen ook nog lekker te chillen na die tijd met een groepje. Bekenden tikken elkaar in de supermarkt aan. Volgens mij snap je het dan echt niet.
Ik geef ook geen bijles meer. Niet dat zij veel contacten heeft, maar zij heeft wel een oudere oma en haar ouders werken in het ziekenhuis. Ik wil hun niet besmetten en zij mij niet. Die regels zijn er niet voor niets.

Dus ook voor oma(die dit bericht leest). Blijf binnen ga niet op visite en laat de visite niet bij jullie komen. Want de regels zijn er speciaal voor jullie.

Ik plaats wel wat meer verhalen, dan heb je iets te doen.

Of je kunt gaan breien of haken. Dat moet ik eigenlijk van mijn moeder doen, maar voor gehaakte of gebreide dingen is het hier veel te warm.

Dus iedereen die dit leest mag ook een reactie plaatsen. Zo houden we iedereen van straat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 32713

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: