Week 9 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Oktober 2017 | Aruba, Paradera

Ik ben al 9 weken op Aruba. En ik heb nu oktobervakantie "herfstvakantie ".


Zondag ben ik met een boottour meegeweest. Onderweg waren er 2 snorkelstops. Super leuk. Bij de eerste stop hebben we een schip gezien, die tijdens de tweede wereldoorlog is gezonken. Bij de tweede stop heb ik vooral veel vissen gezien. Nu denkt iedereen natuurlijk Anouk en vissen? Zolang ze niet aan mij zitten en ik ze kan zien vind ik ze heel leuk. Bij de tweede stop waren ook veel zee egels te zien. Echt geweldig. Ik heb inmiddels ook een duikbril en snorkel, want ik ga zeker vaker snorkelen. Op de boot was een open bar. Dus ik heb ook lekker op het dek genoten van een drankje. Vanuit de boot kon je ook met een swing het water in slingeren. Dat ead echt mega gaaf. De tweede keer iets minder, omdat mijn handen weggleden dus de landing was een beetje pijnlijk. Na de boottocht heb ik nog even op het strand gelegen. 's Avonds zijn we met de groep meiden uit eten geweest, omdat 1 van de meiden deze week 25 werd. Het wad een gezellige avond. Maandag begon de werkweek weer.
Ik heb deze week een leuke werkweek gehad. Het nederlands van de kinderen wordt steeds beter. Maandag en dinsdagavond heb ik nog wedstrijden gehad van beachtennis. Maandag heb ik gewonnen. Dinsdag hebben we helaas verloren. Donderdagmiddag begon onze vakantie. Deze heb ik samen met een van de meiden ingeluid aan het strand. Echt top! Zodra je op het strand ligt, heb je gelijk een vakantiegevoel. Vrijdag heb ik niet zoveel gedaan. Ik moest vooral wassen, omdat ik morgen naar Miami ga. Vrijdagavond zijn we met een aantal meiden nog even gaan beachtennissen. Het wad echt super benauwd, dus toen we wat druppels voelde waren we best wel blij. Deze druppels werden uiteindelijk een stortbui van ongeveer 10 minuten. We hebben zoveel mogelijk regenen opgevangen. Wel jammer dat het zand daarna zo goed aan je vast blijft plakken.
Vandaag zijn we met dezelfde groep meiden naar baby beach gegaan. We hadden gehoord dat daar soms schildpadden in het water zwommen. Dat wilden we natuurlijk wel zien. Snorkels mee en zwemmen maar Na eerst heel wat vissen (behoorlijk grote en hele kleine) tegen gekomen te zijn. Kwamen we een schildpad tegen. Dat was echt geweldig. We hebben een poosje om de schildpad heen gesnorkeld en daarna lekker genoten van het strand. De zon was vandaag niet echt aanwezig, dus we hadden het soms best koud. We worden wel een beetje verwend met altijd hoge temperaturen. Na een poosje bleken er veel meer schildpadden te zwemmen. Dus zijn we het water maar ingegaan. We hebben daar zeker 3 schildpadden gezien. Kleine schildpadden, maar ook een hele grote. Een van de meiden heeft een onderwater camera, dus nu kunnen jullie ook zien wat wij hebebn gezien.

Ik ga nu beginnen met mijn koffer inpakken, want morgen ga ik naar Miami. Dus volgende week volgt er een reisverslag over Miami beach.

  • 01 Oktober 2017 - 16:59

    Elly:

    Ha Anouk,

    Leuk om te lezen hoor! Je maakt echt bijzondere dingen mee. Een hele fijne vakantie in Miami!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 32630

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: