Week 8 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 September 2017 | Aruba, Paradera

Zoals jullie allemaal vast wel hebben gehoord, waren er weer orkanen. Dus het was hier weer extreem warm. Daarom was er weer een aangepast lesrooster. Dit keer hadden de kinderen dinsdag en woensdag les tot half 11. Dat lijkt heel fijn. Maar daardoor missen ze echt veel lestijd. Het voordeel was dat ik Joanne en Martin daardoor wel langer kan zien. Dinsdag heb ik Joanne en Martin opgehaald en zijn ze meegeweest naar de beachtennis. En het bracht geluk. Malou en ik hebben weer een wedstrijd gewonnen. Na het beachtennissen zijn we uit eten gegaan. We hebben gezellig bijgekletst. Woensdagmiddag zijn ze bij ons appartement geweest en hebben we lekker in het zwembad gelegen. Aan het einde van de dag zijn we even bij mijn werk wezen kijken. Daarna zijn we natuurlijk weer uit eten geweest. Het was een geslaagde dag, het aangepaste lesrooster kwam goed uit.

Donderdag hadden we een buitendag met school. We zijn met de hele school naar de community pool (een zwembad) geweest. Het was een warme dag, dus de verkoeling was heerlijk. Het is hier alleen niet zo van zelfsprekend dat alle kinderen meegaan. Ik miste deze dag 5 kinderen, wat ik erg jammer vond. Daarnaast hebben lang niet alle kinderen een zwemdiploma. Deze kinderen konden wel zwemmen, maar dat maakt het zwemmen er niet geruster op. Dus onder begeleiding van mij ben ik met deze 4 kinderen in het diepe gaan zwemmen. Ze waren helemaal gelukkig dat ik ze dat toevertrouwde. Deze dag was behoorlijk slopend. Een aantal kinderen vielen in de bus bij de eerste bocht al in slaap.

Na schooltijd moest ik medisch gekeurd worden. Binnen 3 minuten stond ik weer buiten. Dat stelde echt niks voor. Daar was ik ook wel blij mee, want daarom kon ik op het vliegveld Joanne en Martin nog zien. We hebben daarna nog evwn wat gedronken en rond 18 uur hebben we dan wcht afscheid genomen. Zodat zij richting het koude Nederland konden, waar een geweldig weekend voor de deur stond. Die ik dit jaar helaas heb moeten missen.

Vrijdag waren de scholen dicht. Want vrijdag moest er gestemd worden. De verkiezingstijd is hier erg bijzonder. De partijen staan langs de weg en delen daar vlaggen en stickers uit. Ze rijden in auto's rond met aanhangers met harde muziek en feestende mensen.
Iedereen die mag stemmen krijgt daar 4 uur de tijd voor. Dus als je al moet werken, dan word je dienst verkort. De optochten van de partijen gingen zelfs deze dag nog door. Er stonden lange files. Ja zelfs op Aruba hebben ze files. En het meeste bijzondere is dat er op deze dag geen alcohol verkocht mag worden. Slijterijen zijn dicht en de schappen met alcholische dranken zijn afgezet met lint. Alleen als toerist kon je deze dag nog op een aantal plekke alcohol krijgen.
Vrijdag en zaterdag heb ik de rest van de dag genoten van de zon. Ik begin nu iets bruiner te worden. Vrijdagavond en zaterdag avond heb ik de sfeer op het Veldhoeksfeest nog mogen proeven d.m.v. videobellen. Ik ga vanmiddag mee op een boot voor snorkel tours met een open bar. Ik ben super benieuwd.
Aankomende week nog 4 werkdagen en dan heb ik oktobervakantie(wij hebben namelijk geen herfstvakantie). Volgende week rond deze tijd ben ik druk met het inpakken van mijn koffer voor een paar dagen Miami.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 32662

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: