De tweede week - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

De tweede week

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Augustus 2017 | Aruba, Paradera

Maandag hebben we de sleutel gekregen van ons appartement. Het is echt genieten. Op het stukje(terras) voor ons huis waait het lekker door. We hebben een zwembad en delen deze met een ander appartement en met het vakantiehuis. Ik heb me deze week ingeschreven voor beachtennis. Ik ga meedoen met 2 leages:de vrouwen dubbel en single. Beachtennis is echt super leuk, maar nog best wel lastig. Het is eigenlijk gewoon tennis, alleen speel je op zand en kan de bal dus niet stuiteren. Je hebt daar ook een speciaal racket voor. Ik ga samen met een andere Nederlandse leerkracht de vrouwen dubbel spelen. Dat betekent dat ik op maandag en dinsdag wedstrijden heb en dat ik daarnaast zelf kan (moet) trainen. Voetballen laat ik hier nog eventjed zitten. Ik heb me nog niet echt verdiept in voetbalclubs, dus dat komt wel. Het nadeel is wel dat een voetbalveld hier vaak alleen bestaat uit zand. Vandaar dat ik niet zo'n haast heb om hier een voetbalclub te gaan zoeken.
Na de kennismakingsmiddag in Den Haag hadden we met 6 meiden geregeld contact. Inmiddels zijn daar wat meer meiden bij gekomen. Wij spreken niet elke dag af, maar zien elkaar geregeld. Een aantsl van deze meiden doet ook aan beachtennis (zoals veel Nederlanders hier). We hebben van de week een mountainbike gekocht. Ik ga namelijk met de mountainbike naar school. Dat zou elke dag zo'n 12 km zijn. Ik ben inmiddels 2x bij mijn nieuwe school geweest, zoals jullie al wisten krijg ik klas 5, groep 7. Ik krijf de grootste groep van de school. Dit zijn 26 leerlingen, dus dat valt wel mee. Maandag gaat het werken dan ook langzaamaan beginnen. Maandag beginnen we met een vergadering. Daarna ga ik mijn klas nog wat gezelliger maken. Ik heb inmiddels een Arubaans nummer. Deze gebruik ik voor het bellen op Aruba. Ik gebruik mijn Nederlandse nummer nog gewoon voor WhatsApp, dus ben gewoon te bereiken. Ik heb bijna overal wel bereik. Zodadelijk ga ik beachtennissen, daarna gaan we met wat meiden samen komen. De foto's staan in het mapjes foto's. Er is wel iets misgegaan. Dus alle foto's van het huis en beachtennis staan bij dag 1.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 32628

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: