Einde vakantie en tweede golf eigenlijk tsunami - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Einde vakantie en tweede golf eigenlijk tsunami - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Einde vakantie en tweede golf eigenlijk tsunami

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Augustus 2020 | Aruba, Westpunt

Hoi hoi,

Hier ben ik dan weer. Inmiddels is de laatste week van mijn vakantie ingegaan. Ik was begonnen met kiten in de vakantie. Kiten is zo moeilijk. Alleen die vlieger (kite) in de lucht houden is al heftig. Na de eerste les heb ik ook 4 dagen spierpijn gehad in heel mijn lichaam. De tweede keer ging ik naar de andere kant van het eiland. Daar is de wind een stuk stabieler, omdat daar niks is gebouwd. Daar ging ik oefenen met de kite in het water. En met drijven. De kite moest mij door het water verplaatsen en ik moest de kite in de lucht houden. Dat ging redelijk. Ik had gelukkig ook maar 2 dagen spierpijn.

Afgelopen weekend had ik les 3 en heb ik geoefend met het bord. Want je moet in het water liggen en dan vanuit het water proberen te staan. En dat was best pittig. Uiteindelijk is het een paar keer gelukt en heb ik 10 meter op het bord gestaan. En vanaf toen begon het echt leuk te worden. Eind van de week ga ik voor les 4. Het kon niet eerder want mijn instructeur had zijn teen gebroken.

Ik was weer begonnen met voetbal. Vorige week maandag begon onze coach ook weer officieel. Daarvoor trainden we met een stuk of 10 meiden. Dat was ook gelijk weer de laatste keer, hoorden wij na de training. Want na de training kwam er een bericht dat er 5 lokale mensen corona zouden hebben. Alle 5 zouden besmet zijn geraakt op Aruba. Dus dat betekende dat er gelijk nieuwe regels kwamen
- stoppen met alle contactsporten.
- samenscholingverbod van meer dan 4 personen.
- uit eten met max 4 personen, tenzij je allemaal onder 1 dak woont.
- mondkapjes dragen in het openbaar.
-bars en nachtclubs dicht.

Het bleek dat de besmettingen zijn begonnen in een nachtclub. Nachtclub???
Na de eerste golf mochten ze weer open maar tot 23 uur 's avonds. Dus nachtclub is niet zo passend. Hiervoor gingen ze pas rond 22 uur open.


In die nachtclub is het altijd behoorlijk druk en het is binnen. Dus de besmettingen verliepen daar vrij snel.

Dus de dagen erna moest iedereen die daar was geweest letten op symptomen en zich evt laten testen. Dat testen liep hier uit de hand. Want iedereen wilde zich laten testen. Dus we had een ineen rond de 1000 testen per dag. En bij de privé kliniek waren ze om 12 uur vaak al door de testen heen. Maar ja, wat wil je. Om 7 uur stond daar al een file met auto's van een paar kilometer lang. We zitten nu in een week tijd al boven de 500 actieve besmettingen. Bij de eerste golf hadden we er over 10 weken maar iets meer dan 100. Gelukkig ligt nu (nog) niemand met klachten in het ziekenhuis.


Inmiddels zijn bijna alle horeca gelegenheden gesloten geweest voor een extra schoonmaak dag en om het personeel te laten testen. Een aantal gaan alleen nog open voor bezorging en afhaal.

Dus de vakantie eindigt een beetje saai.

Ik zou de komende dagen wel wat bijzondere ervaringen van Aruba op de site zetten. Dan heb ik wat te doen en jullie hebben wat te lezen.


Ik zou beginnen met een paar bijzondere ervaringen.

Bij een vriendin van mij zijn ze een zwembad aan het bouwen in de tuin. Zij kwam vandaag terug van de supermarkt. Was er een bouwvakker in haar tuin. Die was niet aan het werk, maar zat rustig in haar stoel op het terras. Zij ging even douchen. Kijkt ze buiten is de stoel leeg. Wat bleek die bouwvakker was in haar hangmat gaan liggen en was even een filmpje aan het kijken op zijn telefoon.


Bijna 3 jaar geleden kwamen bouwvakkers op de oude locatie platen van een buitenpodium afhalen, want die platen werden door een boom eraf gedrukt. Dit buitenpodium stond midden op het plein. En op onze oude locatie zitten logt het plein tussen de gebouwen van de onderbouw en bovenbouw. Een stuk of 8 platen moesten eraf. Daarvoor nkesten 6 mensen van de DOW komen. Dienst openbare werken. In NL zou je zeggen de gemeente.
Nummer 1 lag na 30 minuten even te slapen onder het afdakje van de personeelskamer. Nummer 2 zat ik de schaduw te roken.
Nummer 3 was in de auto aan het eten met keiharde muziek aan. Nummer 4 en 5 waren aan het werk. Nummer 6 was een mevrouw die even alles kwam checken met een net pak en een map vol blaadjes. En die ging na 30 minuten kletsen maar weer weg.


Op Aruba hebben we nog 2 kruispunten met stoplichten. De ene plek is eigenlijk een T-splitsing. De andere plek is op de 80km weg dicht bij de high rise(bij de dure hotels). Ze zijn bezig om alle stoplichten te vervangen door rotondes. Bij de T-splitsing doen de stoplichten het al bijna een jaar niet meer. Gelukkig is het daar niet zo druk en is het daar overzichtelijk.

Bij de high rise gebeuren zelfs met de stoplichten nog geregeld wat problemen. Omdat mensen denken dat ze nog snel even door rood kunnen rijden. Inmiddels doen daar de stoplichten het al 2 maanden niet meer. En zijn er al een aantal ongelukken gebeurd. Dan zou je denken. Ze gaan die stoplichten wel even maken. Maar Nee. Ze hebben borden geplaatst met zachtjes rijden. Er wordt nu zelfs harder gereden. Mensen rijden met 100km per uur het kruispunt over en toeteren dan van laat mij voor. Na het zoveelste ongeluk hebben ze iets nieuws bedacht. Ze hebben het kruispunt gedeeltelijk gesloten. In NL maken ze de stoplichten binnen een paar uur. Hier wachten we al een paar maanden. Dus inmiddels rij ik maar om, zodat ik niet steeds over dat stomme kruispunt hoef.

Doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Westpunt

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 32693

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: