September 2020 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu September 2020 - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

September 2020

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 September 2019 | Aruba, Paradera

Inmiddels ben alweer bijna een maand op Aruba. Na een lange vakantie in Nederland. In Nederland heb ik vooral veel geshopt en niet gesport. In de laatste week van de vakantie kreeg ik een bericht uit Aruba. De coach van de damesselectie van Aruba vroeg of ik mee wilde trainen met selectie. Ik kwam op zondag terug en ik ben op de maandagavond gelijk begonnen met de training. Ik had een spijt dat ik in Nederland niks had gedaan. Van de 2 uur training was er 1 uur lang conditie training zonder bal. Inmiddels train ik nu 9 uur per week voor voetbal. 2x met mijn eigen team en 3x in de week met de selectie. Dat is behoorlijk zwaar want mij avonden en weekenden bestaan nu voornamelijk uit voetbal. Ik beachtennis ook nog, alleen op dit moment even iets minder actief. Vorige week heb ik nog wel een medaille 2de prijs gewonnen.

Ik moest voor de selectie naar cemedar, dat is een soort fysio maar met een sportarts. Daar heb ik een medische test moeten doen en deze week mocht ik daarvoor ook nog bloedprikken. Want we trainen voor de kwalificatie van de olympische spelen. Als alles goed gaat, ben ik over 3 weken op het eiland Trinidad. Want daar gaan we 4 wedstrijden spelen. Inmiddels ben ik ook op Aruba verhuisd. Ik woon nu een km of 10 meer naar boven. Ik woon nu in een echt huis met 2 Amerikaanse leerkrachten. Dus dat is very goed for mijn English.
Op school heb ik alweer 3.5 week les gegeven. Ik heb voor het derde jaar op rij klas 5, dat is in Nederland groep 7. Ik werk gelijk aan mijn Papiaments en Spaans, want een van mijn leerlingen is een paar maanden geleden op Aruba komen wonen vanuit Venezuela en een andere leerling spreekt bijna alleen maar Papiaments.

Ik probeer tijdens of na het Trinidad avontuur weer een verhaal te plaatsen.