Week 4. De eerste hele lesweek - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Week 4. De eerste hele lesweek - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Week 4. De eerste hele lesweek

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 Augustus 2017 | Aruba, Paradera

Maandag begon de schoolweek ontzettend leuk. Een aantal kinderen kwam voor 7 uur al in het lokaal en feliciteerde mij meteen met mijn verjaardag. Echt geweldig. Ik had de donderdag vertelt dat ik maandag 25 werd. Een van mijn leerlingen was in het weekend jarig geweest en ging die dag trakteren. De traktaties zijn hier niet verkeerd. Een lekkere grote donut met chcocolade en een capri-sun. Heerlijk! De leerlingen durfden nog niet zoveel te zeggen tijdens de lessen. Ze vinden het spannend om in het Nederlands te spreken. De dagen erna ging het steeds beter. Veel leerlingen wilden voorlezen dn gaven antwoord op de vragen. Op woensdag hebben de leerlingen anderhalf uur gym . De gymlessen zijn op een sportveld bij de school (een veld met zand met geen schaduw). De leerlingen vonden het erg leuk, maar waren daarna erg moe. We hebben deze week vooral de lesstof van klas 4 (groep 6) herhaald. De taal blijft voor veel leerlingen moeilijk. Thuis spreken ze geen Nederlands. De meeste leerlingen spreken thuis Spaans of Papiaments. Een leerling spreekt thuis Duits en een leerling spreekt thuis wel Nederlands. Deze week heb ik voor het eerst alles leerlingen gezien. Een aantal leerlingen eas nog op vakantie. De leerlingen durven steeds meer te vragen en te zeggen, wat het lesgeven een stuk leuker maakt. Ze helpen elkaar met vertalen, wanneer ze iets niet snappen of aan mij iets willen vragen. Ik moet nog wel erg wennen aan de warmte in de klas. Met alle ramen en deuren open loopt het zweet nog steeds van mijn rug. De ventilatoren helpen maar een beetje. Maar die zorgen er wel voor, dat ik steeds mijn papieren van de lessen kwijt ben. Alles vliegt rond in het lokaal

  • 26 Augustus 2017 - 21:47

    Jannine:

    Wat een leuke enthousiaste verhalen. Volgens mij heb je het prima naar je zin! Mooie omgeving, lekker ook sporten en een leuke groep. En goed dat je iedere dag gaat fietsen, zal soms best wel tegenvallen.
    Heel veel plezier Anouk! En ik vind het leuk om je zo te volgen.
    Groetjes,
    Jannine

  • 27 Augustus 2017 - 11:38

    Dorien:

    Geweldig leuk om te lezen wat jij daar allemaal meemaakt.
    Groetjes,
    Antoon, Dorien, Thimo en Iris








Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 32671

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: