februari - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu februari - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

februari

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 Februari 2022 | Aruba, Westpunt

Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik alweer een aantal weken gewerkt en hebben we ook alweer 2 dagen vrij gehad vanwege een nationale feestdag. Dia di Betico, dit is een nationale feestdag op Aruba, omdat Betico Croes ervoor heeft gezorgd dat Aruba een eigen land is binnen het Koninkrijk.

Het aantal actieve besmettingen is hier gelukkig behoorlijk gedaald, maar ze hebben ook de regels versoepeld. Wij hoeven nog maar 5 dagen in quarantaine, na een positieve test. Bijna al mijn collega´s hadden tijdens of na de vakantie covid en zoals je kunt raden zaten er dus ook veel leerlingen thuis. Ik moet zeggen dat ik sinds half november tot nu ook pas 2 dagen mijn volledige klas op school heb gehad. Ik heb nog maar 16 leerlingen en afgelopen vrijdag had ik er daar maar 11 van in de klas.

De afgelopen weken heb ik veel gedaan.

Ik ging eind januari weer mijn eerste beachtennistoernooi spelen, want mijn knie zou dat weer moeten kunnen. Helaas, was dit niet zo´n groot succes. Gelukkig hebben wij nog wel een wedstrijd gewonnen en zijn wij doorgegaan naar de 2de ronde. Maar 3 dagen achter elkaar spelen, was toch te veel gevraagd. Ik heb dan ook behoorlijk last gehad en zelfs de dagen erna. Helaas gaat het toch niet zo goed met mijn knie als gehoopt, dus ik moet toch weer eerder terug naar de fysio. Dus deze week gaan we kijken wat het plan gaat worden.

Mijn auto moest naar de keuring. De keuring op Aruba werkt iets anders dan in Nederland, lees heel anders. Ik was in de Kerstvakantie al naar DTI geweest voor een afspraak. Ik werd toen weggestuurd, omdat op mijn belastingpapier en op mijn verzekeringspapieren niet mijn actuele adres stond. Dus die moest ik laten wijzigen en ik moest een nieuw papier vragen met het juiste adres. Gelukkig ging dat snel en had ik dat bij beide instanties binnen een uur geregeld. Dat is best bijzonder voor Aruba. Toen kon ik weer terug en kon ik 50 florin betalen en een afspraak gaan inplannen. Mijn auto kon 3 februari om 14 uur naar de keuring. Daar stond ik netjes om iets voor 14 uur. Wat denk je? Super druk. Een man zei:"Je moet met de auto in de rij gaan staan, dan kom je vanzelf aan de beurt". Om 14.50 stond ik vooraan. Komt die man van de keuring naar mij toe en zegt: Ik heb jouw papieren niet. Je moet eerst daarnaartoe en daarna weer achteraan aansluiten. Gelukkig was de rij iets korter en was ik na 15 minuten aan de beurt. AUTO AFGEKEURD.1 van mijn knipperlichten was blijkbaar precies die week kapot gegaan en ik had geen water in mijn ruitenwissers. Dus dat heb ik vorig weekend snel laten maken en zelf water erin gegooid. Ik krijg echt teveel verstand van auto's. Dus dinsdag kon ik weer terug. Ik hoefde niet in de echte rij te staan, want tussen 8uur en 10 uur moeten ze dat checken. Gelukkig mocht ik van mijn schoolhoofd dat doen tijdens de gymles. Eerst 5 minuten in de rij gewacht. Toen nog 10 minuten op de man die het checkt. En daarna 15 minuten op het papiertje gewacht dat mijn auto goedgekeurd was. En wat denk je? Verkeerde adres op het papier. Dus dat moesten ze weer veranderen en dat veranderen duurde weer 15 minuten. Maar ik heb mijn groene sticker en hoef pas over 2 jaar terug. Ik denk dat het hier 2 jaar is, omdat je dan bent vergeten hoe lang het duurde.

Ik heb ook nog ander nieuws. Want ik heb een nieuwe baan. Per 1 april begin ik op een andere school op Aruba. Ik had gesolliciteerd voor volgend schooljaar, maar zij hadden ook per 1 april een vacature. Na er goed over nagedacht te hebben, heb ik de baan aangenomen. Ik ga mijn gezellige klas helaas verlaten op 31 maart na 1,5 jaar. Mijn klas heeft die laatste 2 dagen de eindtoets. Dus ik ga op een ander moment nog een afscheid met ze plannen. En de dag erna begin in met mijn nieuwe baan in groep 7. Dus de komende weken ga ik nog even goed afsluiten met mijn klas van nu. Ik ben al druk met ze bezig met het voorbereiden van de graduation. De graduation is het eindfeest van klas 6/groep 8. De kinderen geven dan optredens voor hun ouders en de kinderen krijgen die dag hun cijferlijst en het papier dat ze basisschool hebben afgerond. Die avond ben ik er natuurlijk wel bij. De komende tijd gaan we ook een keer naar de beachtennis met mijn klas. De kinderen zijn zo benieuwd hoe dat gaat en wat is er dan leuker dan het ook zelf proberen.

En voor de rest heb ik niet zo veel nieuws. Op dit moment is het niet zo lekker weer. Elke keer is er een beetje regen en er is veel wind, waardoor ik het koud heb. Hopelijk is het morgen beter weer, want dan speelt mijn voetbalteam de finale. Dus die moet ik even gaan aanmoedigen.

Nog een fijn weekend!!

Groetjes vanuit de regen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Westpunt

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 35237

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: