Eerste werkdagen - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Eerste werkdagen - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagen

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 September 2020 | Aruba, Westpunt

Hola,

Het is alweer een tijdje geleden. Ik heb inmiddels alweer 4 dagen gewerkt. En ben nu nog even aan het bijkomen. Ik werd zaterdag pas om half 2 wakker.

Waarom ik pas 4 dagen heb gewerkt heeft alles te maken met corona.

We zouden donderdag 3 september open gaan. Vanaf 20 augustus waren wij gewoon elke dag op school aanwezig om dingen voor te bereiden.
Het laatste weekend voordat we open zouden gaan, werd een vriend ziek. Hij is die maandag getest en kreeg die avond al te horen dat hij positief was. Dinsdag mocht ik gewoon naar het werk. Om half 2 's middags kreeg ik te horen dat ik direct 7 dagen in quarantaine moest. Geloof me, dat is echt verschrikkelijk. Je wordt echt gek en het is saai. Mijn dagen bestonden uit: slapen, eten, appen, eten, onkruid plukken, eten, proberen Spaans te leren, slapen.

Gelukkig mocht ik de dinsdag weer werken. Mijn klas was de maandag pas begonnen met een invaller. Wij hadden te weinig invallers doordat we met meerdere leraren in quarantaine zaten.

Dinsdag bleek dat mijn klas een pittig schooljaar gaat krijgen. Want ze spreken slecht Nederlands en drie leerlingen spreken eigenlijk alleen maar Spaans. En mijn Spaans gaat niet verder dan de getallen en de kleuren.

Het gaat hier niet goed met corona. Er komen steeds meer mensen in het ziekenhuis terecht en we zitten nu op 1500 actieve besmettingen. In totaal zijn er nu 3000 besmettingen op Aruba geweest, dat is gewoon 3% van de bevolking.

Onze leerlingen dragen op school ook bijna allemaal een mondkapje. Dit is eigenlijk alleen verplicht op de middelbare school. De meeste leerkrachten geven les met een faceshield. Dat is zo raar. Eerst word je steeds gek omdat het licht vervelend weerkaatst enzo. Later ben je vergeten dat je dat ding op hebt en wil je iets drinken en stoot je tegen dat ding aan. Ik had het warm omdat ik gangwacht had dus ik wilde water in mijn gezicht gooien. Conclusie: mijn faceshield was weer schoon.

Ik heb deze week ook weer beachtennis gespeeld. Wonder boven wonder hebben we gewonnen. We hadden al meer dan 3 weken niet meer gespeeld. Omdat mijn partner corona had en 2 weken thuis zat. Toen zij er uit mocht, mocht ik voor 7 dagen in quarantaine. Gelukkig hebben mijn vrienden allemaal maar lichte klachten zoals hoofdpijn, hoesten, lichte koorts en sommige wel verlies van smaak.


Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te melden. Ik moet vooral weer wennen aan het vroege opstaan en aan het werken. Over een paar weken zit ik er vast weer in. Deze week heb ik jammer genoeg niet kunnen kiten, want er was te weinig wind. Vandaag ben ik nog wel even naar het strand geweest samen met een vriendin en haar hond. Maar hond en ik worden steeds meer vrienden. Hij moest even mee de zee in en was daarna lekker in het zand gaan spelen. Wat uiteindelijk betekende dat ik helemaal onder het zand zat, omdat hij even wilde springen en wilde spelen. Maar dat wat weer een goede scrub. Morgen ga ik proberen om iets eerder wakker te worden en dan war langer van de zon te genieten. Het is deze dagen echt extreem warm. Dat komt ook omdat er minder wind is.

Ik probeer over een paar weken weer een bericht te schrijven.
Doei doei allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Westpunt

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 32690

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: