Begin schooljaar?? - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu Begin schooljaar?? - Reisverslag uit Westpunt, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

Begin schooljaar??

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Augustus 2020 | Aruba, Westpunt

Hallo allemaal,

Als het goed is mag de school donderdag open. We horen alleen nog of we met 100% of 50% gaan starten. Want het aantal besmettingen is flink toegenomen. Wij zijn zelf inmiddels al 1.5 week op school aanwezig. Want de minister had eigenlijk bedacht dat wij vakantiedagen moesten inleveren. Zodat de leerlingen toch iets meer onderwijs krijgen. Maar daar waren de leraren het natuurlijk niet mee eens. Want wij leveren namelijk bijna 15% van ons jaarloon in.

Hopelijk gaan we dus donderdag echt starten en ik hoop met 100%. Ik heb dit jaar namelijk ook een kleine klas. Ik krijg 17 leerlingen en krijg daarnaast ook een LIO student van de PABO op Aruba.

Ik ben inmiddels iets verder met kite surfen. Ik kan al aantal meter op het bord blijven staan. Afgelopen week heb ik ook een eigen kite gekocht. Dus ik kan binnenkort lekker zelf gaan oefenen.

Deze week ben ik 3x wezen kiten. En ben ik ook wat blauwe plekken en schrammen rijker geworden. Maar ja, dat hoort erbij.

Wij mogen hier nog steeds niet voetballen ivm corona. We hebben zelfs weer de avondklok teruggekregen. Tussen 12 en 5 mogen wij niet buiten komen. Zo proberen ze het aantal ongelukken te beperken, zodat het ziekenhuis plekken overhoudt voor COVID patiënten.

Verder gebeurt hier eigenlijk weinig. Alleen steeds meer mensen in mijn directe omgeving raken nu ook besmet mrt COVID. Dus COVID speelt hier nu een hele grote rol. Zonder mondkapje kom je nergens meer binnen.