November - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu November - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

November

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 November 2018 | Aruba, Paradera

Hallo allemaal,

Dat is behoorlijk lang geleden. Ik schrok er net van toen ik zag dat ik in september voor het laatst had geschreven. Het typen gaat nu niet meer zo goed. Ik heb mijn telefoon laten vallen, dus heben nu een special effect. En dat typt iets minder fijn. En daarnaast leert mijn telefoon samen met mij steeds meer nieuwe woorden vooral in het papiaments en Spaans.

In de oktobervakantie is Jurgen bij mij geweest. De zee was op dat moment erg heftig. Bij een van de stranden , Eagle beach, stond de zee tot halverwege het strand. Er waren hoge en sterke golven. Wat soms voor best grappige situaties zorgden. Mensen die omvielen, water kwam tot de enkels maar de goleven waren echt sterk. De orkaan periode zorgde ook voor veel regen. Gelukkig steeds korte en harde buien. We zijn een dagje wezen touren met een buggy, een wagentje op 4 wielen die off the road kan rijden. Want het is niet verstanding om overal met een normale auto te gaan rijden. We zijn ook nog een dagje naar Palm island geweest. En voor de rest lekker uit eten geweest en lekker genoten van de stranden.

Op dit moment is de eerste leage van beachtennis afgelopen. Over 1.5 week start ik weer met beachtennissen. Ik ga dan niet alleen vrouwen dubbel spelen, maar ik ga ook met een collega de mix spelen. En daarnaast blijf ik ook nog lekker voetballen.

Ik heb tijdens de leage nog wel even in een weekend 2 medailles gewonnen met een toernooi. Bij de mix tweede en bij de vrouwen dubbel eerste.

Een paar weken geleden heb ik meegedaan met de Internationals. Dat is een groot beachtennis toernooi op Aruba waarbij beachtennissers van de hele wereld aan meedoen. Jammer genoeg maar 1 wedstrijd gewonnen, alleen van een team uit Bonaire. De andere teams uit Brazilië waren iets (veel) te goed voor ons.


Over 3 weken zit ik al in het koude Nederland. Ik ben alvast begonnen met het kennismaken met de kou(airco op 24 graden).

Op dit moment ben ik ook wel toe aan vakantie. Na de oktobervakantie heerste er in mijn klas het waterpokkenvirus. 7 van de 21 kinderen waren 2 weken afwezig. En de gemiste lesstof heb ik ze de weken erna na schooltijd bijgebracht. En door de airco's zijn veel kinderen verkouden en sneller ziek. Dus ik denk dat ik op mijn vingers wel kan tellen hoeveel dagen ik les heb gegeven aan 21 leerlingen.

Op dit moment zijn we lekker bezig met Sinterklaas en Kerst. Want ook hier komt Sinterklaas aan met de boot samen met zijn zwarte pieten. Mijn leerlingen hebben totaal geen last van het Sinterklaas virus. Uhm! Ze zijn dan wel klas 5, groep 7 maar hebben toch even aan de gymleraar gevraagd of ze woensdag pieten gym kunnen krijgen. Het leuke is wel: ze hebben zelf heel veel ideeën opgeschreven.

Nog 13 werkdagen en dan vlieg ik naar Nederland. Ik ga nog even genieten van de zon.

Doei doei.
En alvast fijne kerstdagen en een gezond 2019.

  • 01 December 2018 - 14:13

    Jannine:

    Hai Anouk,
    Zo te lezen geniet je nog volop! Zal vast wel anders zijn Sinterklaas en zwarte(!) Pieten met zulk warm weer.
    Heel veel plezier nog en zorg voor warme kleren; zal wel even wennen zijn hier aan de temperatuur.
    Groetjes,
    Jannine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 32635

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: