De derde week met de eerste 2 werkdagen - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu De derde week met de eerste 2 werkdagen - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Anouk Bluemink - WaarBenJij.nu

De derde week met de eerste 2 werkdagen

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Augustus 2017 | Aruba, Paradera

Deze week begon het werken dan ook echt. Maandag, dinsdag en woensdag heb ik op school zoveel mogelijk voorbereid zonder de leerlingen.
Afgelopen maandag had ik mijn eerste beachtennia wedstrijd bij de singles. Deze heb ik gewoon gewonnen. Mijn doel is daarmew gelijk bereikt, niet alles verliezen. Dinsdagavond hadden we een wedstrijd met vrouwen dubbel. Deze wedstrijd hebben we verloren, maar we hebben een suoer gezellige wedstrijd gespeeld.

Donderdag was de eerste officiële lesdag met de leerlingen. Ik was iets voor zeven uur 's morgens op school. Op het schoolplein stonden al zo'n 30 leerlingen met hun schoolshirt en hun schooltas te wachten. Ze zagen 's morgens op school pas in welke klas ze zouden komen. Om kwart over 7 had ik al heel wat leerlingen in mijn lokaal zitten. Om half 8 zat al bijna iedereen in mijn lokaal. De lessen beginnen om kwart voor 8, dus de meesten waren erg op tijd. Ik miste de eerste 2 dagen wel 3 leerlingen, maar dat blijkt hier vrij normaal te zijn. Ik heb een leuke groep leerlingen, maar de Nederlandse taal wordt een belangrijk aandachtspunt. De leerlingen durven bijna niks te vragen en als ze wat zeggen is het vaak zo zacht dat je het niet verstaat. Bij de foto's heb ik een paar foto's van mijn lokaal staan. Ik hoop van de week leukere foto's te kunnen toevoegen, maar ik wacht nog op punaises, plakband en ander materiaal om spullen op te hangen. Vrijdag heb ik ook ee super gezellige dag gehad met de leerlingen. Maandag ga ik met de leerlingen vooral de stof van groep 6 herhalen en ga ik natuurlijk nog even mijn verjaardag met de leerlingen vieren. Vrijdagavond hebben we nog even getraind voor beachtennis. Dit duurde voor mij niet zo heel lang. Mijn benen waren nogal moe, aangezien ik deze week zo'n 60 km heb gefietst naar school. Heuveltje op en heuveltje af. Deze heuveltjes zijn soms best wel hoog en steil. Vrijdag had ik oo de fiets nog gezelschap van zo'n 5 honden die mij gingen achtervolgen. De honden hier zijn niet zo leuk als in Nederland. Ze slapen langs de weg en zijn heel snel. Ze rennen achter hardlopers en fietsers aan en ze gaan voor auto's staan.
Zaterdag zijn we even naar Palm beach geweest en hebben daar rond gekeken bij de toeristische marktjes. Aan het einde van de middag hebben we de hooiberg beklommen (zijn de trap opgelopen). Boven op de hooiberg heb je een mooi uitzicht over Aruba. Bij de foto's zie je een aantal foto's die daar zijn gemaakt. Eenmaal weer beneden had ik nogal last van trillende benen

  • 21 Augustus 2017 - 10:35

    Ria Regelink:

    Hallo Anouk, van harte gefeliciteerd! Ga je je verjaardag daar ook nog gezellig vieren?
    Ik had al verhalen van je mams gehoord, maar ook leuk om jou zo te volgen. Heel veel succes en plezier op Aruba!!

  • 21 Augustus 2017 - 14:06

    Rina Van Bommel:

    Hallo Anouk,

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag ! Fijne dag gewenst ! Vind het steeds leuk om je verhalen te lezen. Veel succes en plezier met het lesgeven en alle andere bezigheden op Aruba !

  • 21 Augustus 2017 - 21:37

    Oma:

    Hallo Anouk,
    wat leuk dat we met je gesproken hebben! We vinden dat je er heel goed uitziet en zijn blij dat je zo opgewekt bent. We lezen al je verslagen en vinden het fijn dat we zo kunnen lezen wat je allemaal beleeft.
    Fijne verjaardag verder en we gaan weer een keer videobellen. Goed?
    Dikke kus van opa en oma

  • 26 Augustus 2017 - 01:58

    Anouk Bluemink:

    Dank jullie wel. Ik heb een leuke werkdag gehad op mijn verjaardag. De kinderen kwamen s morgens binnen en feliciteerde me meteen. Echt heel leuk. Want ik had maar 1 keer beniemd dat ik die maandag jarig was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Mijn eerste reis

Ik geef les op een katholieke basisschool op Aruba. Inmiddels ben ik hier al weer bijna 3 jaar aan het werk.

Recente Reisverslagen:

20 April 2022

12 Februari 2022

februari

09 Januari 2022

2022

24 December 2021

Kerst

21 Oktober 2021

Thuis
Anouk

Actief sinds 02 Juli 2017
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 32647

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 31 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: